» مقالات دیجیتال مارکتینگ » ۱۸ ترند برتر بازاریابی برای‌ سال ۲۰۲4
مقالات دیجیتال مارکتینگ

۱۸ ترند برتر بازاریابی برای‌ سال ۲۰۲4

مرداد 21, 1402 0

بازاریابی یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های هر کسب‌ و کاری است، زیرا از این طریق حضور خود را به مشتریان اعلام می‌کنید.

بر اساس تغییر رفتار مشتری بازاریابی نیز با سرعت بالایی به حرکت خود ادامه می‌دهد. معنی آن چیست؟

کسب‌ و کاری که به تکنیک‌های بازاریابی قدیمی وابسته است، شاهد حرکت رقبای خود به سمت جایگاه‌های بهتر است و خود دچار رکود می‌شود.

آیا این چیزی است که برای کسب و کار خود می‌خواهید؟

بنابراین، دنبال کردن ترندهای بازاریابی جدید و استفاده از آنها برای جذب مشتریان جدید و افزایش حاشیه سود بسیار مهم است. در این مقاله ما به طور مفصل به ۱۸ ترند برتر بازاریابی در سال ۲۰۲4 پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

چرا بررسی ترند برتر بازاریابی مهم است؟

در عصر دیجیتال امروزی، ترندهای بازاریابی با سرعت نور تغییر می‌کند در حالی که ماندن در بالای تمام ترندهای فعلی می‌تواند مشکل‌ساز باشد و برندهایی که موفق به انجام این کار نمی‌شوند در معرض خطرعقب افتادن هستند. با این حال، نظارت یا پیش‌بینی  ترند برتر بازاریابی می‌تواند یک مزیت رقابتی برای شما محسوب شود.

خلاق بودن  

هنگامی که از ترندهای  بازاریابی آگاه باشید، می‌توانید محتوای متناسب را برای جلب  توجه مخاطبان هدف خود ایجاد کنید، حتی می‌توانید ایده‌های نوآورانه‌ای را براساس ترندهای جدید پیشنهاد دهید تا بازار را به دست بگیرید . به این ترتیب،  می‌توانید منحصر به فرد بودن نام تجاری خود را به نمایش بگذارید و همچنین فرصت‌های جدیدی را به دست آورید.

با مخاطب خود ارتباط برقرار کردن

به نظر شما اولین قدم برای تبدیل مخاطب به مشتری چیست؟ با مشتری‌ها ارتباط  برقرار کردن. با این حال، مشتریان احتمالی شما همیشه در یک مکان باقی نمی‌مانند و به پلتفرم‌ها و برنامه‌های متعددی خواهند رفت که پرطرفدارهستند. همگام بودن با آخرین ترندهای بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که شناسایی کنید چگونه و کجا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا نتایج مثبتی برای کسب و کار خود داشته باشید. هنگامی که این کار را انجام دهید، می‌توانید مسیر کسب درآمد جدیدی را ایجاد کنید که رشد کسب‌ و‌کار را در بلند مدت تقویت می‌کند.

رقابتی بودن 

هدف نهایی کسب‌ و کار شما شکست دادن سایر رقبا در صنعت مارکتینگ و رسیدن به جایگاه اول است. شما باید قبل از رقبایتان حرکت کنید. برای انجام این کار، باید از ترندهای بازاریابی استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی خلاقانه‌ای ایجاد کنید که با آنچه در حال حاضر ترند است، همسو باشید و مخاطبان هدف خود را ترغیب کنید تا شما را نسبت به رقبایتان انتخاب کنند.

برترین ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۲4  

  1. ارتباط با اینفلوئنسرها

آیا می‌دانید بیش از ۳۰ درصد از متخصصان بازاریابی جهانی می‌خواهند امسال روی اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه‌گذاری کنند؟  به این ترتیب اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت پیدا کرده‌است. اینفلوئنسرها در حال حاضر پایگاه خوبی از دنبال‌کنندگان دارند که وقتی آنها برند شما را به اشتراک بگذارند نیاز نیست شما همه چیز را از صفر شروع کنید. همچنین همکاری با اینفلوئنسرهای خاص یک استراتژی موثر و قابل رشد برای ایجاد آگاهی برای برند شما به حساب می‌آید.

اشتراک‌گذاری برند با تأثیرگذاران برتر در صنعت شما احتمالاً در سال ۲۰۲4 مزایای زیادی برای مشاغل شما به همراه خواهد داشت.

آیا محدودیت‌های بودجه شما، برند شما را از شراکت با اینفلوئنسرهای مشهور که توسط میلیون‌ها دنبال‌کننده حمایت می‌شوند، باز می‌دارد؟  نگران نباشید شما می‌توانید با اینفلوئنسرهایی که ده‌ها و هزاران فالوور دارند شروع کنید و در دراز مدت به اینفلوئنسرهای محبوب‌تر تبلیغات دهید.

۱۸ ترند برتر بازاریابی برای‌ سال ۲۰۲۳
  1. ویدئوهای کوتاه

سبک زندگی سریع به معنای توجه کمتر است. با توجه به این نکته، انتظار می‌رود برندهای در حال رشد توجه مشتریان بالقوه را جلب کنند. در واقع، حدود ۹۰ درصد از بازاریابان جهانی که بر روی ویدیوهای کوتاه‌ سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌خواهند در سال ۲۰۲4 به آن ادامه دهند. بنابراین، ویدیوهای کوتاه برای تبلیغات برند شما در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ضروری هستند.

  1. محتوای تعاملی

محتوا پادشاه است، جمله‌ای معروف از بیل گیس است. اما برای تمامی محتواها این امر برقرار نیست. با توجه به رفتار متغیر مشتری در این روزها برندها باید زمان و تلاش خود را صرف ایجاد محتوایی کنند که به طور موثر با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند. وقتی محتوای تعاملی می‌نویسید، می‌توانید تعامل مشتری را افزایش دهید و مسیر مشتری را ساده کنید. به این ترتیب، مشتریان بالقوه را به سمت پایین قیف فروش هدایت می‌کنید و احتمال تبدیل آنها به مشتریان وفادار خود را افزایش می‌دهید. در نتیجه؟ کسب وکار بهتری خواهید ساخت.

  1. نظارت بر هدف کاربر

بهبود ظاهر سایت برای گوگل مهم است. با این حال، آنچه مهم‌تر هست این است که آیا شما برای افرادی که به دنبال راه‌حلی مانند آنچه در سایت شما وجود دارد، هستند قابل مشاهده هستید یا خیر. به همین دلیل است که نظارت براهداف کاربران یک ترند بازاریابی برتر است.

هدف دائمی گوگل هدایت کاربران به سمت صفحاتی است که به پرسش‌های کاربران پاسخ سازنده‌ای می‌دهند، وقتی روی هدف کاربر تمرکز می‌کنید، می‌توانید اطلاعات مرتبط با جست‌وجوهای آنها را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید و به طور مؤثر به نقاطی که احساس نیاز می‌کنند بپردازید. بنابراین، احتمالاً سرنخ‌های واجد شرایط بیشتری دریافت خواهید‌ کرد که می‌توانند با حداقل تلاش به درآمد کسب‌ وکار تبدیل شوند.

۱۸ ترند برتر بازاریابی برای‌ سال ۲۰۲4
  1. شخصی سازی

مشتریان تمایل بیشتری به انتخاب محصولات و خدماتی دارند که می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند تا آنهایی که وعده‌های غیر واقعی دارند. انتظار می‌رود تبلیغات و کمپین‌هایی که توجه آنها را جلب می‌کنند یا احساسات آن‌ها را بر‌می‌انگیزند، مسیر بازاریابی را تغییر دهند. بنابراین، مطمئن شوید که در حال حاضر با آنچه که مخاطبان هدف شما می‌توانند ارتباط برقرار کنند را بررسی کرده‌اید و کمپین‌های بازاریابی خود را بر همین اساس ایجاد کنید.

برای “طراحی سایت در اصفهان ” و “سئو سایت در اصفهان” با ما در ارتباط باشید.

  1. بهینه‌سازی موبایل

بهینه سازی موبایل یکی از مهم‌ترین ترند برتر بازاریابی به شمار می‌آید، همانطور که می‌دانید، بیش از نیمی از جستجوهای آنلاین امروزه از طریق دستگاه‌های تلفن همراه مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها انجام می‌شود. با این اوصاف، جای تعجب نیست که بهینه‌سازی موبایل همچنان یک ترفند بازاریابی مهم در سال ۲۰۲4 باشد. در واقع، از نظر حرفه‌ای، بیش از ۶۰ درصد از سئوکاران معتقدند که بهینه‌سازی موبایل یک سرمایه‌گذاری با ارزش است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده‌ است تا تجربیات دیجیتالی عالی را برای بازدید کنندگان شما سریع ارائه دهد.

۱۸ ترند برتر بازاریابی برای‌ سال ۲۰۲4

 

  1. محتوای دائمی رسانه‌های اجتماعی

ترند بازاریابی بعدی استفاده از پلتفرم های برتر رسانه اجتماعی است. رسانه‌های اجتماعی بهترین مکان  برای یافتن مشتریان بالقوه در حیطه‌کاری هر کسب و کار است و همچنین جایی است که کاربران دیجیتال اغلب اوقات با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

صحبت از رسانه‌های اجتماعی شد، محتوای زودگذر (محتوای که ۲۴ ساعت پس از آپلود ناپدید می‌شود) در رسانه‌ها باقی می‌ماند.  با این حال، برندها همچنان تولید محتوای دائمی رسانه‌های اجتماعی، از جمله پست‌ها، فیلم‌ها، رویدادها و غیره را در اولویت قرار می‌دهند.

براساس نظرسنجی HUBSPOT چهل و چهاردرصد از بازاریابان جهانی می‌خواهند سرمایه‌گذاری خود را روی محتوای دائمی رسانه‌های اجتماعی افزایش دهند. علاوه بر ظاهر شدن در فید، پست‌های دائمی رسانه‌های اجتماعی، هر بار که کاربران از رسانه‌های اجتماعی یک برند بازدید می‌کنند برای کاربران قابل مشاهده است.

این بدان معناست که محتوای‌های دائمی، تعامل کاربر را به صورت دائمی به ارمغان می‌آورند.

  1. راهنماهای تفصیلی 

صفحات راهنما تفصیلی بهترین گزینه برای ارائه اطلاعات در مورد یک موضوع خاص در یک مکان به کاربران است.

در حالی که بسیاری از برندها برای ایجاد محتوای تخصصی در زمینه خود به راهنماهای تفصیلی یا طولانی مدت متوسل می‌شوند، بهترین محتوا همیشه بر بقیه پیروز می‌شود. با این حال، شما باید صفحات راهنمای طولانی خود را تعاملی‌تر، جذاب‌تر و قابل اشتراک گذاری‌تر از سایر رقبای خود کنید. به این ترتیب از راهنماهای تفصیلی خود، حداکثر سود را از نظر بازاریابی به دست خواهید آورد.

  1. مسئولیت اجتماعی و حسن نیت را به نمایش بگذارید

مسئولیت اجتماعی و حسن نیت اهمیت زیادی دارند، به ویژه پس از اینکه جهان تحت تاثیر همه‌گیری COVID-19 قرار گرفت. مشتریان به سمت برندهایی گرایش پیدا می‌کنند که مسئولیت اجتماعی را به نمایش بگذارند و به خوبی با ارزش‌های اصلی آنها هماهنگ باشند.  با توجه به این سناریو،  برندها شروع به استفاده از استراتژی‌های بازاریابی کرده‌اند که فراگیر بودن، اخلاق و ارزش‌ها را در زمینه‌های بشر دوستانه برجسته می‌کند. در حالی که این ابتکارات بلافاصله فروش را افزایش نمی‌دهد، اما تصویر برند شما را در بین مخاطبان هدف شما بهبود می‌بخشد .

  1. بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی یک راه ایده‌آل برای ارتباط با مخاطبان هدف شما از طریق تشویق آنها به شرکت در تجربیات برند است، این نوع بازاریابی برای ارائه تجربیات همه جانبه مشتری که به شما در ایجاد روابط واقعی فروشنده و مشتری کمک می‌کند مفید است. این درست است که بازاریابی تجربی در پی همه‌گیری کوید ۱۹ ضربه سختی خورد، زیرا کسب و کارها مجبور به کاهش سرعت شدند، احتمالاً امسال دوباره به مسیر قبلی خود بازخواهند گشت.

  1. استفاده از سئو برای افزایش ترافیک

پس از همه‌گیری،  صاحبان مشاغل به اهمیت تقویت حضور دیجیتالی خود برای پایداری طولانی مدت پی‌برده اند. کسب‌وکار‌های زیادی برای استفاده از فرصت‌های جستجوی آنلاین و جذب مشتریان جدید از تکنیک سئو کلاه سفید استفاده می‌کنند. که البته لازمه آن یک طراحی سایت داینامیک و یا طراحی سایت استاتیک است

جهت سئو سایت در اصفهان و طراحی سایت در اصفهان می‌توانید با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آرادیما در تماس باشید.

در حالی که سئو چیز جدیدی نیست، سرمایه‌گذاری بیشتر کسب و کارها در حوزه سئو نیاز به استراتژی‌های نوآورانه‌ای را افزایش داده است که فرصت‌های جدیدی را به دست آورند.

  1. رویدادهای مجازی

با ترکیبی‌شدن (فیزیکی و آنلاین) رویدادهای کسب و کارها، برندها همچنان از برگزاری رویدادهای مجازی برای جذب مشتریان بالقوه و توسعه مشارکت‌های صنعتی استفاده می‌کنند. با این حال، با بازگشت رویدادهای فیزیکی، کارآفرینان ممکن است ترجیح دهند در تلاش برای دستیابی به تعادل قابل توجه بین رویدادهای آنلاین و آفلاین، سرمایه‌گذاری کمتری بر رویدادهای مجازی انجام دهند.

  1. محتوای صوتی

راه‌اندازی پلتفرم‌های محتوای صوتی مانند کلاب‌ هاوس‌ و توییتر با تعداد زیادی دنبال‌کننده، نشان‌دهنده‌ی محبوبیت محتوای صوتی در دنیای بازاریابی امروزی است. به طور مشابه، وب سایت‌های بیشتری محتوای صوتی را در قالب پادکست برای جلب توجه شنوندگان در سراسر جهان ارائه می‌دهند.

در حالی که محتوای صوتی کسب درآمد از وب سایت را تقویت نمی‌کند، تعامل کاربر بیشتری را به همراه دارد و آگاهی از برند شما را بیشتر می‌کند. بنابراین، محتوای صوتی اینجاست که بماند.

  1. بازاریابی درونگرا

با نامشخص‌شدن همه چیز در دو سال گذشته تکنیک‌های بازاریابی درون‌گرا مطرح شده‌اند. رویدادهای مجازی نمونه خوبی از بازاریابی درونگرا هستند.

اگر تحولات دیجیتال مارکتینگ تمرکز شماست، بازاریابی درونگرا برگ برنده شماست. بازاریابی درونگرا می‌تواند با افزایش آگاهی از برند شما و ایجاد اعتماد در دنیای دیجتال، برای کسب و کار شما معجزه کند. برای استفاده از بازاریابی درونگرا به نفع خود،  باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید که بر اساس شخصیت‌های متعدد خریدار، ارزشی را به مشتریان بالقوه شما ارائه دهد.

  1. بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری

آیا از بازاریابی مبتنی بر حساب آگاه هستید ؟ بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری (Account-based marketing) که به‌اختصار تحت عنوان ABM هم شناخته می‌شود، رویکردی متمرکز بر بازاریابی B2B است که در آن تیم‌های بازاریابی و فروش با یکدیگر همکاری می‌کنند تا حساب‌های کاربری مناسب را هدف قرار دهند و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند.

ABM یک استراتژی فروش و بازاریابی است که در آن تیم بازاریابی از اطلاعات مشتری بالقوه یا تیم فروش برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی متناسب با نیازهای خاص استفاده می‌کند. صرف نظر از اندازه کسب‌ وکار، بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری برای استارت‌آپ‌ها، کسب‌ وکارهای متوسط ​​و در سطح سازمانی به خوبی جواب می‌دهد.  بر اساس نظرسنجی HUBSPOT شصت و دو‌ درصد از بازاریابان در ABM  سرمایه‌گذاری کرده اند. ۳۳ درصد از بازاریابان می‌خواهند برای اولین بار در سال ۲۰۲4 در ABM سرمایه‌گذاری کنند.

  1. وبلاگ نویسی

یک استراتژی بازاریابی جاودانه است که، نتایج مثبتی را به همراه دارد. حدود ۶۰ درصد از سئوکاران ادعا می‌کنند که وبلاگ‌نویسی از نظر بازاریابی موثر است. وبلاگ‌ها برای آموزش خوانندگان شما در مورد یک موضوع خاص و مرتبط با جایگاه شما و همچنین ایجاد تخصص در صنعت شما مفید هستند.

وبلاگ‌ها علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر اطلاعات قرار دهید، باعث افزایش تعامل مشتری و افزایش نرخ تبدیل شما می‌شود. همچنین وبلاگ‌ها راه خوبی برای ساده‌سازی تلاش‌های سئو و افزایش دیده شدن شما در دنیای دیجیتال هستند.

  1. مطالعات موردی

مشتریان احتمالی شما وقتی به آنها مدرکی نشان می‌دهید که چگونه چالش‌های مشابهی را برای مشتریان فعلی خود حل کرده‌اید، دوست دارند. و بدین ترتیب به مشتریان خود نشان می‌دهید که دیگران چگونه از محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید سود می‌برند

به همین دلیل است که مطالعات موردی طولانی به خوبی برای جذب فرصت‌های جدید کار می‌کنند.

متخصصان بازاریابی و فروش در سراسر جهان ادعا می‌کنند که مطالعات موردی برای تبدیل فرصت‌ها به مشتریان و همچنینن افزایش بازگشت سرمایه کسب وکار به میزان قابل توجهی مفید است.

  1. اینفوگرافیک

بر اساس گفته سئوکاران یک عکس ارزش هزار واژه را دارد.

این امر بیشتر در مورد اینفوگرافیک صادق است جدا از جذابیت بصری که ایجاد می‌کنند، اینفوگرافیک‌ها مملوء از اطلاعات جامع مربوط به یک موضوع خاص هستند،

این دقیقاً همان چیزی است که برای جذب فوق سریع مشتری‌های امروزی به آن نیاز دارید. از آنجایی که اینفوگرافیک‌ها قابل اشتراک‌گذاری هستند، شاهد تعامل اجتماعی بیشتری هستید علاوه بر این، هر بار که شخصی اینفوگرافیک شما را در وب سایت خود نشان دهد و به صفحه شما لینک دهد، فرصت لینک‌سازی ایجاد می‌شود که سئوی شما را تقویت می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *