» مقالات طراحی سایت » نکات خلاقانۀ طراحی سایت های زیبا برای فروش بیشتر
ضرورت طراحی سایت های زیبا و جذاب برای افزایش فروش.
مقالات طراحی سایت

نکات خلاقانۀ طراحی سایت های زیبا برای فروش بیشتر

بهمن 4, 1402 0

طراحی سایت های زیبا، حرفه‌ای و جذاب از نظر بسیاری از کاربران مهم‌ترین مولفۀ تعیین‌کنندۀ اعتبار یک کسب و کار می‌باشد. مولفه‌های طراحی سایت های زیبا  بر اولین برداشت مثبت مخاطبان تاثیر می‌گذارند.

در عصر دیجیتال امروز وب سایت‌ها بیش از هر زمانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند. در واقع طراحی سایت استاندارد و اصولی همراه با زیبایی‌های بصری در اولین برداشت کاربران از یک کسب و کار مهم است. جلوه بصری و ظاهری سایت می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کنندۀ فروش یا شکست یک کسب و کار باشد. وب‌سایت هر کسب و کاری را باید متناسب با نوع بازدیدکنندگان به‌خوبی طراحی و سفارشی‌سازی نمود. وب‌سایت‌های زیبا با رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویری که تجربۀ دلپذیری را می‌آفرینند، قابل دسترس و از نظر بصری جذاب هستند و نحوۀ استفاده از آنها نیز ساده می‌باشد.

در طراحی وب‌سایت‌های منحصربه‌فرد مولفه‌ها و نکات کلیدی زیادی نقش دارند. از این رو برای الهام گرفتن از این نکات طلایی برای طراحی وب‌سایت‌های خوب و بی‌نظیر می‌خواهیم شما را با 10 طراحی وب‌سایت برتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آرادیما به  پشتوانه چندین سال تجربه، مدعی طراحی سایت های زیبا، کاربر پسند و مناسب برای سئو هستیم. برای طراحی سایت در اصفهان و سئو سایت در اصفهان و تمام استان‌های کشور با تیم در ارتباط باشید. ما با ارائه خدمات سئو حرفه‌ای و استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید و اصولی می‌توانیم به بهبود و ارتقاء ترافیک ارگانیک، افزایش نرخ کلیک یا CTR طبیعی و همچنین افزایش برندینگ و فروش شما کمک بزرگی کنیم.

 

10 نکات طراحی سایت های زیبا برای الهام بخشیدن به شما

  1. استفاده از ناوبری بصری و آسان در طراحی سایت: در طراحی وب‌سایت جذاب و کاربرپسند استفاده از منوی ناوبری بصری و آسان همراه با فهرستی سازمان‌یافته از لینک‌ها به سایر صفحات داخلی امکان کاوش را برای کاربر راحت می‌کند. در نتیجه نرخ ماندن در صفحه و نرخ جستجو افزایش می‌یابند.

هنگامی که ماوس را روی هر یک از موارد نگه می‌دارید، یک منوی پیمایش فرعی و کشویی با گزینه‌های بیشتر ظاهر می‌شود. علاوه بر این، در طراحی واکنش‌گرا یا ریسپانسیو از رنگ‌ها و کال تو اکشن (Call To Action) واضح استفاده کنید تا تجربه کاربر را بهبود ببخشید. همچنین مطمئن شوید که کاربر در کمترین زمان به آنچه که نیاز دارد دسترسی می‌یابد.

  1. طراحی سایت واکنش‌گرا یا Responsive design: امروزه با افزایش کاربرد گوشی‌های هوشمند و تبلت در زندگی روزمره، افراد بیشتر وقت خود را صرف مرور اینترنت از طریق این دستگاه‌های موبایل می‌کنند. در طراحی وب‌سایت‌های زیبا، جذاب و کاربرپسند حتما از سازگاری آن با انواع تلفن‌های همراه اطمینان حاصل کنید. همچنین به سازگاری طراحی سایت با اندازه‌های صفحات نمایش مختلف نیز توجه نمایید. در این صورت به‌راحتی می‌توانید با طراحی وب‌سایت ریسپانسیو یا واکنش‌گرا میزان دسترسی و تعامل کاربر را افزایش دهید.
  2. جلوه‌های بصری جذاب و گیرا برای طراحی سایت: معمولا طراحی سایت های زیبا با جلوه‌های بصری لوکس و گیرا همراه با تصاویر، فیلم‌ها و گرافیک‌های باکیفیت می‌تواند وب‌سایت و کسب و کار شما را به برندی معتبر تبدیل کنند. در کنار توجه به جذابیت بصری وب‌سایت برای بازدیدکنندگان به انتقال موثر اطلاعات نیز توجه نمایید تا یکی از برترین و بکرترین وب‌سایت را از نظر کاربران ثبت کنید.
طراحی سایت های زیبا برای افزایش نرخ بازدید
طراحی سایت های زیبا برای افزایش نرخ بازدید

سایر تکنیک‌های طلایی در طراحی سایت های زیبا

  1. حفظ یکپارچگی برند با طراحی سایت: برند قوی یک عامل کلیدی و متمایزکننده برای کسب و کار و چیزی فراتر از زیبایی وب‌سایت است. حفظ یکپارچگی برند در وب‌سایت و سایر پلتفرم‌های آنلاین باعث ایجاد اعتماد، تقویت شناخت برند و افزایش تجربه کلی کاربر می‌شود. تلفیق هماهنگ و نوآورانۀ مولفه‌های تصویرسازی، پیام‌رسانی و طرح‌های رنگی به جذابیت و زیبایی وب‌سایت و حفظ یکپارچگی برند کمک می‌کنند.
  2. calls to actionیا کال تو اکشن ساده و راحت: در طراحی سایت های زیبا و جذاب‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین وب‌سایت‌ها از کال تو اکشن ساده برای راهنمایی بازدیدکنندگان استفاده کنید. در این نوع از سایت‌ها کاربران به‌راحتی می‌توانند مزایای استفاده از برنامه و نحوه ثبت‌نام را مشاهده کنند. استفاده از رنگ لوگوی اصلی وب‌سایت در CTAهای اصلی و فرعی باعث می‌شود که بخش کال تو اکشن برجسته‌تر جلوه کند و نرخ تبدیل‌ سایت افزایش یابد. همچنین در دستیابی به اهداف تجاری موثر خواهد بود.
  3. اهمیت سرعت بارگذاری بالا در طراحی سایت: هر ثانیه در سرعت بارگذاری صفحه مسئله مرگ و زندگی است. اگر مدت زمان بارگیری یک صفحه بیش از سه ثانیه طول بکشد، نرخ پرش 32٪ افزایش می‌یابد. البته مسئله فاجعه‌بار اینجاست، در صورتی که سرعت بارگیری یک صفحه پنج ثانیه یا بیشتر طول بکشد، این نرخ پرش تا 90٪ افزایش خواهد یافت. در طراحی ساده‌ترین و در عین‌حال زیباترین وب‌سایت سعی کنید برای درگیر نگه داشتن کاربران از تصاویر و ویدیوهای فشرده استفاده کنید. با این کار زمان بارگذاری سایت خود را به ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه افزایش می‌دهید.

  1. تایپوگرافی خوانا و شفاف: تایپوگرافی مانند سایر عناصر بصری مهم‌ترین عامل تعیین‌کنندۀ لحن، تم و پیام یک طراحی سایت موفق است. در طراحی سایت های زیبا برای هدرها (header) و نسخه متنی (Body copy) از سبک‌ها و اندازه‌های فونت خوانا و متغیر و در عین حال ساده استفاده کنید. برخی از عناصر پررنگ هستند یا رنگ‌های متفاوت دارند که موجب می‌شوند تا بازدیدکنندگان به راحتی و بدون اینکه چشمان خود را خسته کنند با محتوا ارتباط برقرار نمایند.
  2. ضرورت تکنیک فضای خالی (whitespace) در طراحی سایت: استفاده از تکنیک فضای خالی بدون هیچگونه عکس یا نسخه متنی در صورتی که به‌درستی استفاده شود می‌تواند خوانایی متن را بهبود ببخشد، محتوا را سازماندهی کند و حس ظرافت و فرهیختگی را در بازدیدکنندگان سایت ایجاد نماید. یکی از تکنیک های طراحی سایت های زیبا استفاده از مزایای تکنیک فضای خالی است که می‌تواند از نظر زیبایی‌شناختی تأثیر عمیق و دلپذیری بر نحوه دریافت و پردازش محتوا توسط بازدیدکنندگان بگذارد. جمع کردن بیش از حد اطلاعات یا عناصر بصری در یک فضای کوچک مانع از جلب توجه کاربران می‌شود.
  3. طراحی سایت کاربرپسند یا به اصطلاح یوزر فرندلی: در تکنیک‌های طلایی طراحی سایت کاربرپسند اگر می‌خواهید از انتقال اطلاعات به بازدیدکنندگان و افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت خود مطمئن شوید، از قالب بصری ساده، جذاب و کاملا کاربرپسند استفاده نمایید. استفاده از رویکرد تصویری با گرافیک‌ عالی را برای جلب توجه کاربران فراموش نکنید. همچنین از فرم ثبت‌نام ساده و آسان استفاده نمایید.
  4. عناصر تایید اجتماعی: در طراحی سایت معتبر و جذاب از تایید اجتماعی به‌عنوان اهرمی خاص برای معروفیت، اعتبار، اعتماد و در نتیجه فروش بیشتر استفاده کنید.
مولفه‌های طراحی سایت های زیبا و جذاب را بهتر بشناسیم.
مولفه‌های طراحی سایت های زیبا و جذاب را بهتر بشناسیم.

نتیجه‌گیری

عوامل زیادی در طراحی سایت های زیبا نقش دارند. برخی از این عوامل مهم عبارتند از: سادگی، جذابیت بصری، کاربرپسند بودن، واکنش‌گرا بودن و دسترسی آسان. البته توجه نمایید که هر وب سایتی از ترکیبات منحصربه‌فردی برای رسیدن به جذابیت بصری و کاربرپسند بودن استفاده می‌کند. با در نظر گرفتن تکنیک‌های طلایی طراحی سایت های زیبا می‌توانید تجربه کاربری، زیبایی‌شناسی و بهینه‌سازی نرخ تبدیل سایت خود را در اولویت قرار دهید.

به یاد داشته باشید که طراحی سایت باید از نظر بصری جذاب ‌باشد و در عین حال با عملکردی یکپارچه باید بتواند نیازهای بازدیدکنندگان سایت را برآورده کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *