» مقالات طراحی سایت » آیا وب سایت شما در 10 ثانیه اول به «چه کار می کنید» پاسخ می دهد؟
اهمیت پاسخ سایت به چه کار می‌کنید
مقالات طراحی سایت

آیا وب سایت شما در 10 ثانیه اول به «چه کار می کنید» پاسخ می دهد؟

بهمن 25, 1402 0

گاهی ساده‌ترین تغییراتی که اغلب آن‌ها را نادیده می‌گیرید، قوی‌ترین پیشرفت‌هایی هستند که می‌توانند وب‌سایت شما را به اوج برسانند. هنگامی که مشتریان بالقوه به تحقیق درباره وب‌سایت شما می‌پردازند و در همین راستا به زیر و رو کردن سایت‌تان روی می‌آورند، انتظار دارند که در کمتر از 10 ثانیه از زیر و بَم کارتان سر در بیاورند. اگر بتوانید در همان چند ثانیه نخست آن‌ها را در جریان روند فعالیت‌هایتان قرار دهید، عالی می‌شود. در غیر این صورت از قافله عقب مانده‌اید و لازم است برای ماندگاری در میدان رقابت چاره‌ای اساسی بیندیشید!

درباره پاسخ سایت به چه کار می‌کنید، چه می‌دانید؟! آیا وب‌سایت شما در 10 ثانیه اول به سوال “چه کار می‌کنید” پاسخ می‌دهد؟! اگر اطلاعات چندانی در این زمینه ندارید، می‌توانید روی کمک مجموعه آرادیما؛ از بهترین‌های  طراحی سایت در اصفهان و معتبرترین و کاربلدترین گروه سئو سایت در اصفهان حساب کنید. آرادیما با افتخار در خدمت‌رسانی به شما آماده است!

یک بازاریاب چه می کند؟!

اصلی‌ترین وظیفه‌ای که یک بازاریاب بر عهده دارد، این است که راه‌حل‌های کسب و کارش را به صورت واضح و قانع کننده ارائه نماید. بدین‌ترتیب می‌تواند موجبات افزایش آگاهی، علاقه و تقاضا را در میان کاربران فراهم ساخته و فروشی باورنکردنی را رقم بزند. یک بازاریاب ماهر و کاربلد این کار را از طریق سئو، تبلیغ در پلتفرم های برتر شبکه های اجتماعی، تبلیغ در رسانه‌ها و… انجام می‌دهد. او از این طریق قلاب انداخته، مشتری را صید کرده، پای وی را به وب‌سایت باز نموده و از او یک مشتری وفادار می‌سازد.

خُب اکنون که بازاریاب تمام تلاشش را به کار گرفته تا مشتریان را به سمت وب‌سایت شما هدایت نماید، وقت آن فرا رسیده که وارد عمل شده و در همان چند ثانیه نخست او را متقاعد کنید که جای خوبی آمده است. برخی از صاحبان سایت این چند لحظه طلایی را بی‌ارزش شمرده و چشم‌اندازی سردرگم از کسب و کارشان ارائه می‌دهند. این‌گونه است که مشتری احساس می‌کند جای درستی نیامده است. بنابراین صفحه را می‌بندد و سایت را برای همیشه ترک می‌کند!

پاسخ سایت به چه کار می‌کنید

آیا به عنوان یک بازاریاب از پس انجام رسالتم بر می‌آیم؟!

شاید با خودتان چنین بیندیشید که متقاعد کردن مشتری برای ماندن در سایت کاری ساده‌ای است و به خوبی از از پس انجام آن بر می‌آیید. اما حقیقت این است که انجام این کار آنقدرها هم که شما فکر می‌کنید، بی‌دردسر نیست. از همین رو توصیه می‌شود که برای پیشرفت در آن از اهمیت مشورت با کاربلدان این حوزه غافل نشوید که حسابی ضرر خواهید کرد.

تمام صاحبان سایت فارغ از کوچک یا بزرگ بودن کسب و کارشان دوست دارند آنچه انجام می‌دهند، از نظر مشتری بدیهی باشد. بی‌شک شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. بسیاری از این افراد هزینه‌های هنگفتی را صرف نموده و ماه‌ها تلاش می‌کنند تا به این مهم دست یابند و از حق نگذریم، در این زمینه موفق عمل کرده‌اند. با این حال مشتریان در هنگام تحقیق برای ورود به یک وب‌سایت این فرآیند فکری را طی می‌کنند تا به پاسخ سوال زیر دست یابند:

آیا این وب‌سایت قادر است آنچه را که من نیاز دارم، انجام دهد؟!

مشتریان بالقوه غالبا یک تبلیغ منتشر شده از سوی کسب و کار شما را می‌بینند، یک مقاله حاوی اطلاعات کسب و کار شما را می‌خوانند و…! به نظر شما آیا این موارد برای این که یک مشتری به شما اعتماد کند، کفایت می‌کند؟

مسلما خیر. اکثر این مشتری‌ها به ناچار برای کسب اطلاعات بیشتر روانه صفحه اصلی سایت فروشنده شده و به بررسی دقیق و مو به موی آن می‌پردازند. اگر می‌خواهید از این مرحله سربلند بیرون بیایید و نظر مشتریان را به خود جلب کنید، اهمیت پاسخ سایت به چه کار می‌کنید را فراموش نکنید!

شاید در ابتدا چنین بیندیشید که پاسخ سایت به چه کار می‌کنید، یک امر ابتدایی و غیرضروری است که پرداختن به آن حاصلی غیر از صرف هزینه و اتلاف وقت ندارد. اگر طرز فکرتان این‌گونه است، مثال زیر را از دست ندهید!

پاسخ سایت به چه کار می‌کنید
پاسخ سایت به چه کار می‌کنید

درک اهمیت پاسخ سایت به چه کار می کنید با یک مثال ساده!

فرض کنید شما مسئولیت راه‌اندازی فرآیند تبلیغاتی برای یک راهکار نرم‌افزاری فناوری بازاریابی را بر عهده دارید. نیازی به ارائه توضیح درباره فناوری بازاریابی نیست و شما در جریان سیر تا پیاز این موضوع که این روزها بسیار ترند شده است، هستید. درست است؟! به احتمال قریب به یقین نخستین کاری که انجام می‌دهید، این است که شروع به تحقیق می‌کنید تا بدانید از چه راه‌هایی می‌توانید چشم‌انداز کسب و کارتان را بهبود بخشیده و آن را به حد اعلا برسانید.

شما تنها نیستید!

اگر فکر می‌کنید در این بازار تنها هستید و هیچ کس شرایطی مشابه شما ندارد، سخت در اشتباهید. چرا که در حال حاضر بیش از 8000 فروشنده بازاریابی در دنیا مشغول به فعالیت هستند. 8000 هزار نفر با توانایی‌های خارق‌العاده و مهارت‌های منحصر به فرد! اگر می‌خواهید در این میان خوش درخشیده و نظر همه را به خود جلب کنید، یک پیشنهاد شگفت انگیز ارائه دهید. پیشنهادی همچون عرضه یک راه‌حل نرم افزاری در راستای مدیریت کمپین به منظور خودکارسازی کمپین بازاریابی و افزایش تعداد سرنخ‌ها برای دستیابی به اهداف مجموعه.

ارزیابی رقابت راز موفقیت شماست!

حرف رقیبان در میدان رقابت چیست؟! همان‌طور که مشغول انجام تحقیقات رقابتی هستید و برای پیشرفت می‌جنگید، از خودتان بپرسید که آیا رقبای سرسختتان مشخص می‌کنند در چه دسته‌ای فعالیت کرده و چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ آیا کاروبار آن‌ها واضح است و در همان 10 ثانیه نخست می‌توانند پاسخگوی سوال پرتکرار چه کار می‌کنید، باشند؟!

اگر چنین است، شما چرا چاره‌ای اساسی برای پاسخ سایت به “چه کار می‌کنید، نمی‌اندیشید تا از رقیبان دیرینه‌تان جا نمانید؟! تا دیر نشده دست بجنبانید و نبض بازار رقابت را در دست بگیرید.

همه چیز را به دستان توانمند آرادیما بسپارید!

اگر مشتاق پیشرفت سایتتان هستید و در این زمینه به کمک یک مجموعه حرفه‌ای و متخصص احتیاج دارید، پیشنهاد طلایی ما به شما آرادیما است. با آرادیما اول شدن در گوگل دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست. حقیقتی است که در سایه اعتماد شما و تلاش مداوم متخصصان این مجموعه به سادگی قابل انجام است!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *