» مقالات دیجیتال مارکتینگ » بخش قهرمان صفحه اصلی را کشف کنید؛ آشنایی با عوامل پرش بازدیدکنندگان و رفع آن‌ها
بخش قهرمان صفحه اصلی سایت
مقالات دیجیتال مارکتینگ

بخش قهرمان صفحه اصلی را کشف کنید؛ آشنایی با عوامل پرش بازدیدکنندگان و رفع آن‌ها

اردیبهشت 12, 1403 0

درباره بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت چه می‌دانید؟! اصلا می‌دانید قهرمان صفحه اصلی به کدام بخش از سایت اطلاق می‌شود؟! اگر پاسخ قانع کننده‌ای برای این سوالات به ذهنتان نمی‌رسد، با تیم طراحی سایت در اصفهان همراه باشید. ما با نهایت احترام و افتخار پاسخگوی پرسش‌هایتان خواهیم بود!

اگر مدیر ارشد فناوری B2B یک سازمان باشید، به خوبی می‌دانید که وب‌سایت بزرگترین و حیاتی‌ترین دارایی‌ای است که کسب‌و‌کارتان دارد. مشتریان بالقوه شما که قصد آشنایی با شرکت، خدمات و فعالیت‌هایتان را دارند، در نخستین گام سراغ وب‌سایت رفته و آن را زیر و رو می‌کنند. در صورتی که از عملکرد وب‌سایت راضی باشند، به جمع مشتریان وفادار ملحق شده و سود خوبی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

اگر چنین می‌اندیشید که مشتریان تنها وب‌سایت شما را تحت نظر می‌گیرند و از سایت‌های رقیب غافلند، سخت در اشتباهید. جالب است بدانید که میزان نظارت آن‌ها بر وب‌سایت شما و وب‌سایت‌های رقیب یکسان بوده و این موضوع کار را برایتان دشوارتر می‌کند. با این اوصاف، چگونه می‌توانید نتیجه بگیرید که بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت شما آنقدر قوی است که می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را اعمال کرده و جایگاهتان را در رتبه‌های نخست تثبیت نماید؟!

اگر بهترین روش‌ها را برای قوی کردن بخش قهرمان صفحه اصلی وب سایت‌تان به کار نبرید، به تدریج با اتفاقات ترسناکی رو به رو می‌شوید. اتفاقاتی همچون از دست دادن نرخ تبدیل، از بین رفتن اعتبار برند و…

اصطلاح “قهرمان صفحه اصلی” به بخش اصلی بالای صفحه اصلی وب سایت اشاره دارد. این بخش برای جلب توجه بازدیدکننده و به طور موثر رساندن ارزش پیشنهادی وب سایت بسیار مهم تلقی می شود.

مایلید به اتفاق نقش حیاتی بخش قهرمان صفحه اصلی را با بررسی آمار و ارقام موشکافی کنیم؟!

اگر پاسختان به سوال فوق‌الذکر مثبت است، تیتر بعدی مختص شماست. آن را به هیچ قیمتی از دست ندهید.

آمار و ارقام چه می‌گویند؟!

بر اساس تحقیقات شده توسط کمپانی Hub Spot حدود 86 درصد از افرادی که قصد بازدید از یک وب‌سایت را دارند، پس از دیدن صفحه نخست سایت را ترک می‌کنند.

گروه نیلسن نورمن دریافتند که بازدیدکنندگان از یک وب‌سایت پیش از آن که تصمیم بگیرند در کجای سایت کلیک کرده و وارد کدام بخش شوند؛ حدود 8 ثانیه به بخش قهرمان صفحه اصلی نگاه می‌کنند.

مطالعه مقاله “آیا وب سایت شما در 10 ثانیه اول به «چه کار می کنید» پاسخ می دهد؟” را از دست ندهید

ما نیز وب‌سایت‌های گوناگون را تجزیه و تحلیل کرده و به این نتیجه رسیدیم که:

حدود 74 درصد از کاربران پس از این که بخش قهرمان صفحه اصلی را می‌بینند، تصمیم به خروج از وب‌سایت می‌گیرند. این یعنی از هر چهار نفر تنها یک نفر از بازدیدکنندگان سفر خود در وب‌سایت را ادامه داده و سه نفر دیگر سایت را در همان ابتدای مسیر ترک می‌کنند. این آمار کمی ترسناک به نظر می‌رسد!

بسیاری از افراد بر این باورند که هرچه طول داده‌های بخش قهرمان صفحه اصلی سایت بیشتر باشد، بهتر است. اما نتایج تحقیقات چیز دیگری را نشان می‌دهند. حدود 60 درصد از افرادی که تصمیم می‌گیرند وارد پنل دوم شوند، صفحه را تا پایین می‌پیمایند. این بدان معناست که طولانی بودن داده‌های موجود در این بخش می‌تواند بازدیدکننده را از ادامه دادن مسیر منصرف کند.

بخش قهرمان صفحه اصلی

بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت‌تان را ارزیابی کنید!

اگر دوست دارید بدانید بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت شما بازدیدکنندگان را جذب می‌کند یا دفع، کافیست به سه سوال طلایی زیر پاسخ دهید:

¯   شفافیت

آیا بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت شما خیلی روشن و واضح درباره شرکت شما و فعالیت‌هایش توضیح می‌دهد؟!

¯   صنعت یا دسته‌بندی

آیا بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت شما صنعت یا دسته‌بندی فناوری شما را مشخص کرده و شرکتتان را به خوبی معرفی می‌کند؟!

Call to Action

آیا بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت شما فراخوان واضحی را به منظور اقدام بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد؟!

بخش قهرمان وب سایت‌تان را بهبود ببخشید!

  • اطمینان حاصل کنید که بخش قهرمان صفحه اصلی شما ارزش وب‌سایت شما را به وضوح بیان می‌کند.

بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت شما باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند به طور مختصر، اما مفید توضیح دهد که:

  • شرکت شما چگونه شرکتی است؟
  • در چه زمینه ای فعالیت می‌کند؟
  • چرا مشتریان بالقوه پس از بازدید از وب‌سایت شما به مشتریان بالفعل کسب‌وکارتان تبدیل می‌شوند؟

این صفحه فرصتی را فراهم می‌سازد که بتوانید خیلی ساده و بی دردسر پیشنهاد فروش منحصربه‌فردتان را برجسته ساخته و کسب‌وکارتان را از سرسخت‌ترین رقبا، متمایز کنید.

یکی از رایج‌ترین توصیه‌های ما به شما این است که بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت‌تان را کاملا خلاقانه بنویسید. این موضوع موجب سرازیر شدن خیلِ زیادی از مشتریان به وب‌سایت شما شده و سود کسب‌و‌کارتان را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

طراحی قهرمان صفحه اصلی

  • برای کسب نتایج بهتر دسته فناوری خود را مشخص کنید!

چنین تصور کنید که مدت‌هاست به دنبال لیست کوتاهی از فروشندگان فایروال می‌گردید و اکنون در هنگام ورود به یک وب‌سایت، با عنوان “امنیت شبکه برای نسل بعدی” مواجه شده‌اید. بی شک از دیدن این عبارت خوشحال شده و خودتان را برای دریافت یک فایروال فوق کاربردی آماده می‌کنید. اما همین که چندین پاراگراف طولانی موجود را مطالعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که اشتباه برداشت کرده‌اید و این سایت در وهله نخست وی پی ان ارائه می‌دهد، نه فایروال. پس باید قید لیست فروشندگان فایروال را بزنید و در سایتی دیگر جستجویش کنید. از همین رو اکیدا توصیه می‌شود که دسته فناوری کسب‌وکار خود را مشخص نموده و با این کار به بازدیدکنندگان کمک کنید تا دامنه محصول و خدمات شما را درک کنند.

 

  • یک فراخوان مناسب و واضح برای دعوت به اقدام تدارک دیده و بدین‌ترتیب؛ راه را برای مشتریانتان روشن کنید تا بدانند در گام بعدی باید چه کاری انجام دهند!

بخش قهرمان صفحه اصلی شما باید به گونه‌ای طراحی شود که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به مرحله بعد راه پیدا کنند. همه چیز به دسته‌ای که مشغول به رقابت در آن هستید، بستگی دارد. گاهی لازم است پیش از انتقال بازدیدکننده به صفحه بعد یک نسخه نمایشی از گام بعدی در اختیار او بگذارید و یا با یک ویدئوی توضیح دهنده او را از مراحلی که پیش روی اوست، آگاه سازید.

استفاده از فراخوانی که اقدامی واضح را در پی دارد، مشتری را ترغیب می‌کند که میزان تعامل خود با وب‌سایت شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد. این تعامل ممکن است منجر به ثبت‌نام در سایت شما شده و یا حتی کاوش بیشتر و در نهایت خرید محصولات و خدمات‌تان. این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که سفر مشتریان بالقوه شما غیر خطی است. ممکن است شما اولین ایستگاهی باشید که آن‌ها برای جستجوی محصول یا خدمت مورد نظر خود انتخاب نموده‌اند یا حتی ممکن است آخرین ایستگاه آن‌ها برای توقف و خرید باشید. اگر فراخوان‌های مناسبی در نظر گرفته باشید، سرنخ خوبی به بازدیدکنندگان می‌دهید. پس از اهمیت یک Call to Action درست و حسابی غافل نباشید که ضرر خواهید کرد!

صفحه اصلی سایت

ملاحظات کیفی اضافه برای بخش قهرمان صفحه اصلی‌ وب‌سایت شما!

  • بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت شما باید از نظر بصری جذاب و جالب توجه باشد.

برای بهبود وضعیت بخش قهرمان صفحه اصلی استفاده از ویدئوهای دارای کیفیت قابل توجه را که به مخاطبان هدف و برند شرکت شما مربوط است، در دستور کارتان قرار دهید. در صورتی که خدمت خاصی به مشتریان ارائه می‌دهید، عکس‌های مربوط به آن را در بخش قهرمان صفحه اصلی جای دهید. خلاصه کلام این که با بهبود رابط کاربری وب‌سایت می‌توانید تعهد خود به مشتریان را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارید.

  • بخش قهرمان صفحه اصلی را تا حد ممکن مختصر، اما مفید بنویسید!

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بازدیدکنندگان از وب‌سایت تنها چند ثانیه به شما فرصت می‌دهند که از خودتان دفاع کنید. اگر در همان چند ثانیه مورد پسندشان واقع شدید، سفر خود را ادامه می‌دهند. در غیر این صورت صفحه را ترک کرده، می‌روند و پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند. اگر بخش قهرمان را خیلی طولانی و خسته کننده بنویسید، مشتری بی درنگ دکمه بازگشت را می‌فشارد. به حواستان باشد که این صفحه را کوتاه، اما مفید و به دردبخور طراحی کنید.

یک وب‌سایت جذاب وب‌سایتی است که از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • واضح و روشن باشد.
  • مرتبط باشد.
  • حرفه ای باشد.

چگونه این سه اصل را سرلوحه کارمان قرار دهیم تا وب‌سایتی جذاب داشته باشیم؟!

پیام اصلی کسب‌و‌کارتان را شفاف بیان نموده و از توضیحات اضافه و سردرگم کننده بپرهیزید. این‌گونه می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که بازدیدکنندگان به راحتی و بدون کم و کاست منظورتان را درک می‌کنند. محتواهایتان را مطابق با زمینه کسب‌وکارتان تنظیم کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید اصل مرتبط بودن را در بخش قهرمان صفحه اصلی وب‌سایت‌تان پیاده‌سازی کنید. برای حرفه‌ای بودن نیز نیازی به اجرای راه‌حل‌های پیچیده و پیاده‌سازی ایده‌های گیج کننده ندارید. کافیست فراخوانی مناسب برای اقدام بعدی بازدیدکنندگان تدارک ببینید تا آن‌ها بتوانند به سادگی راهی مرحله بعد شوند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *