» مقالات دیجیتال مارکتینگ » آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی به معنای مرگ نویسندگان است
چقدر می‌توان به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اعتماد کرد.
مقالات دیجیتال مارکتینگ

آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی به معنای مرگ نویسندگان است

آبان 10, 1402 0

تولید محتوا در دنیای مدرن و به خصوص در حوزه رسانه‌ها و بازاریابی آنلاین، به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند در دسترس برای جذب مخاطبان و ایجاد ارتباط با آن‌ها محسوب می‌شود و از ترندهای برتر بازاریابی به شمار می‌آید. تولید محتوا با هوش مصنوعی هم که موضوعی است که امروزه بحث آن بسیار داع است. ما در این مقاله به صورت مفصل به آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

ChatGPT ابزار محبوبی برای پردازش زبان است که شرکت هوش مصنوعی OpenAI در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد. ChatGPT به سرعت به جریان اصلی تبدیل شد؛ به طوری که برای میلیون‌ها کاربر غزل می‌سراید، داستان می‌نویسد و به پرسش‌هایی درباره موضوعات مختلف و پیچیده، از جمله تاریخ جهان، فیلم‌های آوانگارد، ایده‌های هدیه تولد، پیچیدگی الگوریتم مرتب‌سازی حبابی، پاسخ می‌دهد.

با همه این ها آیا ChatGPT فارغ از اطلاعات موجود و تکیه بر ذهن خود تولید محتوا می‌کند؟ آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند انجمن جهانی سئو را به مخاطره بیاندازد؟ اصلا نویسنده پشت کلماتی که ChatGPT می‌گوید چه کسی است؟

ChatGPT یکی از قدرتمندترین مدل‌های پردازش زبان است که با استفاده از مجموعه‌ای از داده‌های عظیم می‌تواند محتوایی را در اشکال متنوع و به زبان‌های مختلف تولید کند. به عنوان یک نویسنده محتوا یا بازاریاب سئو احتمالاً این نگرانی سراغتان می‌آید که آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی تهدیدی جدی برای نویسندگان است؟ آیاتولید محتوای یونیک با هوش مصنوعی مرگ نویسنده را نزدیکتر می‌کنند؟ آیا ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی صرفا روش تولید محتوا را تکمیل می‌نمایند و در تولید محتوا به نویسندگان کمک می‌کنند تا به نتایج عالی‌تری دست یابند؟ اصلا هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی در مقابل انسان.

هوش مصنوعی (AI) چیست؟

هوش مصنوعی (AI) یک فناوری پیشرفته است که می‌تواند ماشین‌ها و سیستم‌های کامپیوتری را برای تقویت حل مسئله و تصمیم‌گیری توانمند به قابلیت‌های انسانی مجهز کند. بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم. به نظر شما ماشین‌های خودران چگونه کار می‌کنند؟ مسلما چیزی غیر از انسان اما بسیار شبیه به انسان این خودروها را هدایت می‌کند که آن همان هوش مصنوعی است. این هوش مصنوعی با قابلیت‌های انسانی‌اش قادر است ماشین‌های خودران را پیش ببرد. امروزه هوش مصنوعی تقریبا در همه جای زندگی احساس می‌شود.

ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی چگونه کار می‌کنند؟

تولید محتوا با هوش مصنوعی مانند ChatGPT نیز مثل آب خوردن است. علاوه بر ChatGPT چندین ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز وجود دارند. اما آنها چگونه کار می‌کنند؟

 در مقاله برترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای یونیک به تعدادی از این ابزارها برای تولید محتوا اشاره شده است.

ابزارهای هوش مصنوعی به طور کلی فرآیندی شبیه به توانمندی‌های انسان را تقلید می‌کنند. در ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز همین فرایند رخ می‌دهد. این ابزارها محتوای مربوط به موضوع مورد نظر را در سراسر وب تجزیه و تحلیل می‌کنند و بر این اساس محتوای تازه‌ای را ارائه می‌نمایند. ابزار تولید محتوای ChatGPT برای هر شکلی از تولید محتوا، از وبلاگ گرفته تا ایمیل‌های تجاری یا بازاریابی، قابل استفاده است.

نقش هوش مصنوعی در نوشتن محتوا

بر خلاف نویسندگان انسانی ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی زمان زیادی را برای تولید محتوا صرف نمی‌کنند. در واقع شما می‌توانید یک محتوای ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ کلمه‌ای را در عرض چند دقیقه از ChatGPT دریافت کنید.

با این حال اینجاست که بحث مهم سرقت ادبی به میان می‌آید. ابزارهای هوش مصنوعی همیشه محتوای اورجینال تولید نمی‌کنند. اگر قصد دارید از تولید محتوا با هوش مصنوعی برای وبلاگی‌تان استفاده کنید، به احتمال زیاد (به‌ویژه با موضوع عمومی) چند وب سایت دیگر قبلاً همین محتوا را در وب سایت خود منتشر کرده باشند. در نتیجه این موضوع از نظر سئو باعث ایجاد مشکلاتی در رابطه با محتوای تکراری یا همان پلجریزم می‌شود و می‌تواند بر وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

سئو سایت در اصفهان با ارائه خدمات سئو حرفه‌ای و اصولی می‌تواند به بهبود و ارتقاء ترافیک ارگانیک و همچنین افزایش برندینگ و فروش شما کمک بزرگی کند. اگر برای بهبود کسب و کارتان نیازی به طراحی سایت در اصفهان دارید برای آنالیز سئو، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی‌های سئو و سئو خارجی با ما در تماس باشید.

چگونه گوگل به تولید محتوا با هوش مصنوعی نگاه می‌کند

در اینجا به یکی از مهم‌ترین سوالات در رابطه باتولید محتوا با هوش مصنوعی می‌پردازیم.

گوگل چگونه به تولید محتوا با هوش مصنوعی نگاه می‌کند؟ این موضوع چقدر اهمیت دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

به گفته گوگل، محتوایی که اساساً برای رتبه‌بندی موتورهای جستجو تولید می‌شود، فارغ از نحوۀ نگارش آن، باید مطابق دستورالعمل‌های گوگل باشد. مفید بودن محتوای تولید شده اولویت اول گوگل است.

از این رو تا زمانی که محتوا (بدون توجه به نحوۀ تولید آن) برای کاربران مفید باشد، گوگل اهمیتی به نحوه نگارش آن محتوا نمی‌دهد، اما اگر موتور جستجو متوجه شود که محتوا در درجه اول برای دستکاری رتبه‌بندی تولید شده است، احتمالاً عواقب آن جدی خواهد بود.

اقدامات گوگل برای تشخیص تولید محتوا با هوش مصنوعی و chatGPT

اقدامات گوگل

در واقع، Google سند Helpful Content System (سیستم محتوای مفید) خود را (یکی در آگوست ۲۰۲۲ و دیگری در دسامبر ۲۰۲۲) برای تبلیغ محتوای یونیک منتشر کرده است که هدف از آن باکیفیت بودن محتوا برای کاربرانش می‌باشد. این به‌روزرسانی گوگل وب‌سایت‌هایی که به شدت به ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای تولید محتوا متکی هستند را به مخاطره می‌اندازد. از این گذشته، تولید محتوا با هوش مصنوعی همیشه اورجینال نیستند. اگر شخص دیگری قبلاً محتوایی که هوش مصنوعی برای شما تولید کرده است را منتشر کرده باشد، Google محتوای شما را نسخه تکراری در نظر می‌گیرد و آن را به‌عنوان محتوای غیرمفید طبقه‌بندی می‌کند. این امر تأثیر منفی بر رتبه‌بندی جستجوی و سئوی سایت شما خواهد داشت.

علاوه بر موارد فوق، هدف از راه‌اندازی Google’s Link Spam Update (به‌روزرسانی بزرگ لینک اسپم گوگل) در دسامبر ۲۰۲۲ در واقع مبارزه با لینک‌سازی‌های غیرطبیعی و بهبود کیفیت نتایج جستجو می‌باشد. سایت‌هایی که مجرم شناخته شوند احتمالاً با مجازات موتور جستجو تنبیه می‌شوند.

با این اوصاف می‌توان گفت که تولید محتوا با هوش مصنوعی یک شمشیر دولبه است که اگر با دقت آن را مدیریت نکنید، می‌تواند به طور مهلکی به وب سایت شما آسیب برساند.

آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین نویسندگان محتوا شود؟

این سؤالی است که امروزه دغدغه بسیاری از نویسندگان محتوا می‌باشد و به‌شدت آنها را نگران کرده است. ما به شما می‌گوییم که خیر هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین نویسندگان محتوا شود. ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی هرگز جایگزینی برای نویسندگان محتوای حرفه‌ای نیستند. بیایید پاسخ ChatGPT را بشنویم: «هوش مصنوعی می‌تواند برخی از قابلیت‌های ذهن انسان را تقلید کند. با این حال این بدان معنا نیست که می‌تواند جایگزین ذهن انسان شود. خلاقیت برای نویسندگان محتوا ضروری است. با در نظر گرفتن محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌توان به جرات گفت که ماشین‌ها هرگز نمی توانند خلاق باشند.

ماشین‌ها هرگز نمی‌توانند خلاق باشند.

مزیت نویسندگان محتوا به ChatGPT

نویسندگان محتوا فراتر از هر مرزی گام برمی‌دارند. نویسندگان محتوا برای ارائۀ محتوای عالی علاوه بر مراجعه به منابع مختلف آنلاین و آفلاین به فرآیند تفکر خلاق خود متکی هستند. به علاوه، نویسندگان مخاطبان خود را درک می‌کنند و دقیقاً می‌دانند که آنها چه می‌خواهند.

نویسندگان محتوا با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌نمایند و در حین نوشتن با آنها صحبت می‌کنند. ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی هرگز نمی‌توانند نویسندگان محتوا را در این زمینه شکست دهند.

به هر حال اساس موفقیت کسب و کارها در درک نیاز مشتریان نهفته است. نویسندگان محتوا می‌توانند نیازهای کاربران هدف را درک نمایند و محتوایی را ایجاد کنند که با سلیقۀ آنها هماهنگ باشد. هوش مصنوعی قطعا نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

هوش مصنوعی + انسان: آینده تولید محتوا

با توجه به بحث بالا بدیهی است که دو مانع عمده برای استفاده از محتوای هوش مصنوعی وجود دارد.

اول، گوگل به تولید محتوا با هوش مصنوعی به عنوان نقض دستورالعمل‌های خود نگاه می‌کند. دوم، تولید محتوا با هوش مصنوعی در مقایسه با محتوای دست اولی که توسط نویسندگان حرفه‌ای ایجاد می‌شود به احتمال زیاد فاقد خلاقیت و هم‌ذات‌پنداری با کاربران هدف است.

با سنجیدن این دو مانع و بر اساس عوامل خطر مرتبط با آنها، همیشه خوب است که تولید محتوا و سئو سایت خود را به نویسندگان انسانی محول نمایید.

اگر نمی‌خواهید از مزیت ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی چشم‌پوشی کنید، پیشنهاد می‌کنیم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را به متخصصان تولید محتوا بسپارید تا به دقت محتوا را بررسی نمایند و هر جا که لازم بود مطالبی را اضافه یا حذف کنند.

استفاده بیش از حد از تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای رتبه‌بندی جستجوی وب سایت شما باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *