» مقالات دیجیتال مارکتینگ » ۱۶ پلتفرم برتر رسانه اجتماعی که باید در سال ۲۰۲4 امتحان کنید
مقالات دیجیتال مارکتینگ

۱۶ پلتفرم برتر رسانه اجتماعی که باید در سال ۲۰۲4 امتحان کنید

اردیبهشت 19, 1402 0

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌آیند و می‌روند – اما محبوب‌ترین آنها در سال ۲۰۲4 کدامند؟ و مهمتر از همه، کدام یک برای شما مناسب است؟

رسانه‌های اجتماعی به بخشی از زندگی مدرن تبدیل شده‌اند که حداقل ۴٫۷۶ میلیارد نفر در سراسر جهان از پلتفرم‌های مختلف برای ارتباط با دوستان، خانواده و همسالان خود استفاده می‌کنند، که ۵۹٫۴ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

با این حال، داشتن یک حساب کاربری در رسانه‌های اجتماعی کافی نیست.

برای موفقیت در بازار رقابتی امروز، مهم است که یک استراتژی بازاریابی داشته باشید که با اهداف تجاری شما همسو باشد و از قدرت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در کنار سایر ابزارهای استراتژیک مانند سئو سایت، کمپین‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ و دیگر ترندهای برتر بازاریابی استفاده کند. استارت آپ‌ها برای شناخته‌شدن و دستیابی به مشتریان باید حضور آنلاین قدرتمندی داشته باشند.

در این مقاله، ما به ۱۶ پلتفرم رسانه اجتماعی برتری که باید در سال ۲۰۲4 امتحان کنید نگاه می‌اندازیم و چگونگی استفاده موثر از آنها را برای رشد تجارت الکترونیک بررسی می‌کنیم. بدون مقدمه، وارد بحث می‌شویم.

برای “طراحی سایت در اصفهان ” و “سئو سایت در اصفهان” با ما در ارتباط باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

مقایسه ۱۶ پلتفرم برتر رسانه اجتماعی

فاکتورهای زیادی وجود دارد که مشخص می‌کند کدام یک از پلتفرم های رسانه اجتماعی ارزش توجه شما را دارند – و کدامیک نه. برای ساخت این لیست برترین‌ها، ما کاربران ماهانه را به عنوان معیار اصلی در نظر گرفته‌ایم، اما همچنین کمی به مخاطبان اصلی که هر پلتفرم جذب می‌کند و ویژگی‌های اصلی که هر کانال را خاص می‌کند، پرداخته‌ایم.

حاصل بررسی‌های ما اینچنین است:

فیس بوک – ۲٫۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه

شرکت: متا

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه اندازی: ۲۰۰۴

فیسبوک با ۲٫۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه، محبوب‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی است. غول رسانه‌های اجتماعی از آغاز فروتنانه خود به عنوان یک سایت شبکه دانشگاهی فاصله زیادی گرفته‌است. امروزه، این یک پدیده جهانی است که مردم را از همه اقشار به هم متصل می‌کند.

چه کسانی از فیس بوک استفاده می‌کنند؟

بزرگسالان در هر سن و پیشینه‌ای از فیس بوک استفاده می‌کنند و ۷۰٫۸ درصد از کاربران بین ۱۸ تا ۴۴ سال سن دارند. با این حال، از ژانویه ۲۰۲4، بیشترین مخاطب در فیس بوک را مردان بین ۲۵ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند – یا حدود ۱۷٫۶ درصد از کاربران جهانی.

چه نوع محتوایی را در فیس بوک پست کنیم؟

کاربران فیس بوک به طور متوسط ​​هر روز ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو تماشا می‌کنند . ویدیوها چه یک کلیپ خنده دار باشد، چه یک آموزش نحوه کار یا یک داستان دلگرم کننده، قدرت جذب و حفظ توجه را دارند. گرافیک‌های بصری جذاب در فیس بوک معجزه می‌کنند. آنها به تنهایی می‌توانند بیشتر از کلمات  مفهوم را برسانند.

با برنامه‌ریزی از قبل پست‌های خود با ابزار زمان‌بندی و نظارت بر Insights برای تعامل و دسترسی به پست، بیشترین بهره را از فیس بوک برای کسب و کار خود ببرید. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی با تبلیغات فیس بوک نیز می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و محتوای خود را تبلیغ کنید.

منبع

واتزاپ – ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه

شرکت: متا

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه اندازی: ۲۰۰۹

واتراپ یک پلتفرم برتر رسانه اجتماعی است. WhatsApp یک برنامه پیام‌رسانی محبوب در سراسر جهان است، به ویژه در کشورهایی مانند هند و برزیل. این پلتفرم به کاربران امکان ارسال پیام‌های متنی و صوتی و برقراری تماس صوتی و تصویری را به صورت رایگان می‌دهد.

چه کسانی از واتس اپ استفاده می کنند؟

پایگاه کاربران این پلتفرم متنوع است و افراد در هر سن و پیشینه‌ای از آن برای حفظ ارتباط خود استفاده می‌کنند. واتس‌اپ در میان کاربران جوان‌تر محبوب است، به طوری که ۲۶ درصد از کاربران ۲۶ تا ۳۵ ساله و ۲۰ درصد از افراد ۳۶ تا ۴۵ ساله به طور مرتب از این برنامه استفاده می‌کنند.

چه نوع محتوایی را در واتس اپ پست کنیم؟

اکثر مردم از این پلتفرم برای پیام‌رسانی و ارتباط استفاده می‌کنند، بنابراین محتوای به اشتراک گذاشته شده در واتس اپ اغلب شخصی‌تر از سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است.

برای بهینه‌سازی تجربه‌تان، از واتس‌اپ برای کسب‌وکار استفاده کنید تا از طریق پیام‌های شخصی‌سازی شده، مکالمات را ایجاد کنید. چه پیام تولد باشد، چه یک تبریک تعطیلات، یا فقط یک یادداشت ساده «به تو فکر می کنم»، پیام‌های شخصی می‌توانند به تقویت حس ارتباط کمک کنند.

با ایجاد گروه‌های خاص برای بقای متصل با چندین بخش مخاطب یا استفاده از ویژگی پخش برای ارسال پیام به چندین مخاطب، به‌راحتی با مشتریان در تماس باشید.

یوتیوب – ۲٫۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه

شرکت: الفبا

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه اندازی: ۲۰۰۵

یوتیوب یک پلت فرم اشتراک‌گذاری ویدیو برای کسب‌وکارها، سازندگان و تأثیرگذارانی است که به دنبال ایجاد محتوای ویدیویی جذاب برای دسترسی به مخاطبان خود هستند.

چه کسانی از یوتیوب استفاده می‌کنند؟

پایگاه کاربران این پلتفرم متنوع است و افراد در هر سن و پیشینه‌ای از آن برای تماشا و اشتراک‌گذاری ویدیوها استفاده می‌کنند. یوتیوب در بین مخاطبان جوان‌تر محبوب است و ۵۲٫۴ درصد از کاربران ۱۸ تا ۴۴ ساله به طور مرتب از این برنامه استفاده می‌کنند.

چه نوع محتوایی را باید در YouTube پست کنیم؟

با محتوای YouTube، امکانات بی‌پایان است. ویدیوهای آموزشی یا “چگونه انجام داده شود” بسیار زیاد مورد تقاضا هستند زیرا به بینندگان چیز مفیدی می‌دهند و شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی می‌کنند.

ویدیوهای سرگرم‌کننده همچنین می‌توانند تعامل و اشتراک‌گذاری بیشتری ایجاد کنند. اما اگر هیچ‌کدام از گزینه‌ها برای کسب‌وکار شما مناسب نیست، می‌توانید وبلاگ‌ها یا داستان‌های شخصی را به اشتراک بگذارید تا ارتباط عمیق‌تری با بینندگان خود برقرار کنید.

یک مدیر رسانه اجتماعی خوب همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا با سایر سازندگان یا کسب‌وکارهای موجود در حوزه خود برای گسترش دامنه دسترسی و تولید محتوای با کیفیت همکاری کنید.

16 پلتفرم برتر رسانه اجتماعی

منبع

اینستاگرام – ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه

شرکت: متا

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه اندازی: ۲۰۱۰

اینستاگرام یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم با دنبال‌کنندگان است.

چه کسانی از اینستاگرام استفاده می کنند؟

اکثر کاربران اینستاگرام (۳۱٫۷ درصد) بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند و پس از آن کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله قرار دارند. افراد مسن کمتر احتمال دارد که کاربر باشند – فقط ۵٫۸٪ از کاربران بالای ۵۵ سال دارند.

چه نوع محتوایی را در اینستاگرام پست کنیم؟

برای اینستاگرام، جذابیت بصری کلیدی است. چه نمایش محصولات خود باشد، چه به اشتراک‌گذاری محتوای الهام بخش یا انگیزشی، یا گرفتن دنبال‌کنندگان در پشت صحنه، عکس‌ها و ویدیوهای زیبایی شناختی می‌تواند کمک زیادی به شما در ایجاد یک هویت بصری قوی، ایجاد حس اصالت در بین مخاطبان و جذب فالوورهای بیشتر کند. .

اگر می‌خواهید دسترسی خود را در اینستاگرام گسترش دهید، از مدیر رسانه‌های اجتماعی خود بخواهید که یک حساب Creator یا Professional برای کسب و کار شما راه‌اندازی کند. این پلتفرم گزینه‌های مختلفی برای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی پولی برای افزایش دسترسی شما دارد.

تیک‌تاک – ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه

شرکت: ByteDance

کشور: چین

سال راه‌اندازی: ۲۰۱۶

برنامه بسیار محبوب TikTok به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاهی را ایجاد و به اشتراک بگذارند که اغلب روی موسیقی تنظیم می‌شوند.

چه کسانی از TikTok استفاده می‌کنند؟

این پلتفرم در میان مخاطبان جوان‌تر محبوب است و ۹۲٫۴ درصد از کاربران آن بین ۱۳ تا ۳۴ سال سن دارند.

چه نوع محتوایی را باید در TikTok پست کنیم؟

TikTok کاملا درباره محتوای ویدیویی کوتاه خلاقانه، سرگرم‌کننده و جذاب است. جدای از تعامل با مخاطبان خود از طریق جدیدترین چالش‌های رقص یا ویدیوهای همگام‌سازی لب، ویدیوهای آموزشی یا “نحوه انجام “به خوبی روی پلتفرم کار می‌کنند – به عنوان مثال، نمایش آشپزی یا یک پروژه DIY با استفاده از محصول شما.

استفاده از این برنامه برای ارتباط با همکاران همفکر نیز به شما کمک می‌کند تا از بودجه رسانه اجتماعی کسب و کار خود بهره بیشتری ببرید.

16 پلتفرم برتر رسانه اجتماعی

منبع

تلگرام – ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: تلگرام

کشور: دبی

سال راه‌اندازی: ۲۰۱۳

تلگرام یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوب است که جهان را غرق کرده است. این برنامه ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌کند که آن را برای مشاغل ایده‌آل می‌کند – به عنوان مثال، رمزگذاری سرتاسر برای همه پیام‌ها، بنابراین فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند آنها را بخوانند.

چه کسانی از تلگرام استفاده می کنند؟

تلگرام در کشورهایی مانند ایران و روسیه به دلیل تمرکز بر حریم خصوصی و امنیت محبوبیت دارد.

چه نوع محتوایی در تلگرام قرار دهیم؟

کانال‌ها و گروه‌ها بخش بزرگی از تجربه تلگرام هستند و حداکثر ۲۰۰۰۰۰ عضو در یک گروه مجاز هستند. ایجاد یا پیوستن به گروه‌های مرتبط با صنعت یا جایگاه شما می‌تواند راهی عالی برای ارتباط و اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با مخاطبان گسترده باشد.

اسنپ ​​چت – ۵۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: اسنپ

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه‌اندازی: ۲۰۱۱

اسنپ ​​چت به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر و ویدیوهایی را ارسال کنند که پس از چند ثانیه به طور خودکار از بین می‌روند و آنها را برای اشتراک‌گذاری لحظات خصوصی ایده آل می‌کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های سرگرم‌کننده مختلفی از جمله فیلترها و لنزها است.

چه کسانی از اسنپ چت استفاده می‌کنند؟

مانند TikTok، اسنپ چت در میان مخاطبان جوان‌تر محبوبیت بیشتری دارد. حداقل ۴۸ درصد از پایگاه کاربران این پلتفرم را نوجوانان و جوانان بین ۱۵ تا ۲۵ سال تشکیل می دهند.

چه نوع محتوایی را در اسنپ چت پست کنیم؟

استفاده از اسنپ‌هایی که در چند ثانیه ناپدید می‌شوند می‌تواند احساس فوریت ایجاد کند که باعث می‌شود فالوورها اقدام کنند. از این فرصت استفاده کنید و معاملات و تبلیغات ویژه حساس به زمان ارائه دهید.

برای استفاده از این پلتفرم و جذب فالوورهای خود، مطمئن شوید که با استفاده از فیلترها یا هشتگ‌های مارک دار، اسنپ‌های خود را ایجاد و به اشتراک بگذارید و برای تعامل بهتر، آنها را مجدداً ارسال کنید.

پینترست – ۴۴۴ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: پینترست

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه‌اندازی: ۲۰۰۹

Pinterest بر محتوای بصری تمرکز دارد و به کاربران اجازه می‌دهد ایده‌ها و پروژه‌ها و علایق مختلف را کشف و ذخیره کنند، این پلتفرم برای الهام گرفتن و خلاقیت است.

چه کسانی از Pinterest استفاده می کنند؟

۸۰ درصد از زنان میلنیال (millennial یا نسل Y به افرادی گفته می‌شود که در دهه ۱۹۸۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی متولد شده‌اند) از این پلتفرم به عنوان یک موتور جستجو استفاده می‌کنند و زنان به نسبت ۷۷.۱ درصد از تمام کاربران پینترست را تشکیل می‌دهند.

چه نوع محتوایی را در پینترست پست کنیم؟

Pinterest برای محتوای قابل جستجو، از جمله الهامات و آموزش‌های DIY، اینفوگرافیک‌ها در مورد موضوعات یا داده‌های پیچیده، نقل قول‌های الهام‌بخش و گرافیک‌های والپیپر ایده‌آل است.

برای بهینه‌سازی حساب تجاری پینترست:

  • تابلوهایی ایجاد کنید که نشان‌دهنده جایگاه یا برند شما باشد.
  • از کلمات کلیدی در عناوین و توضیحات تابلوی خود استفاده کنید تا آنها را بیشتر قابل کشف کنید.
  • برای افزایش فروش و ترافیک، تصاویر و ویدیوهای با کیفیت را برای محصولات خود پین کنید.
  • با نظر دادن روی پین‌های دیگران و دنبال کردن تابلوهای آنها با سایر کاربران درگیر شوید.

توییتر – ۲۱۷ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: توییتر

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه‌اندازی: ۲۰۰۶

از دیگر پلتفرم برتر رسانه اجتماعی توییتر یک پلتفرم محبوب برای اخبار، سرگرمی و بیانات شخصی است. این سایت به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاه ۲۴۰ کاراکتری یا “توئیت” را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

چه کسانی از توییتر استفاده می کنند؟

پایگاه کاربران این پلتفرم متنوع است و کاربرانی از سراسر جهان و با پیشینه‌های مختلف در آن حضور دارند. اکثر کاربران توییتر بین ۱۸ تا ۴۹ سال سن دارند و تمرکز آنها در محدوده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال بیشتر است.

چه نوع محتوایی را در توییتر پست کنیم؟

توییتر به‌خاطر به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ و پوشش خبری فوری‌اش معروف است. اگر می‌خواهید خود را به عنوان یک مرجع در صنعت یا جایگاه خود تثبیت کنید، به اشتراک گذاشتن اخبار و بینش‌های به موقع می‌تواند به طور موثری باعث افزایش دنبال‌کنندگان شما شود.

اگرچه اساساً یک پلتفرم مبتنی بر متن است، اما تصاویر با کیفیت بالا مانند تصاویر و ویدیوها می‌توانند توییت‌های شما را در فیدهای کاربران برجسته کنند. اطمینان حاصل کنید که از هشتگ‌های مرتبط برای افزایش دید و تعامل با سایر کاربران با پاسخ دادن به توییت‌های آنها، بازتوییت محتوای آنها و شرکت در چت‌های مرتبط توییتر استفاده می‌کنید.

ردایت- ۴۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: Reddit

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه‌اندازی: ۲۰۰۵

Reddit دارای جوامع مختلف (یا subreddits) است که موضوعات و علایق مختلف را پوشش می‌دهد.

چه کسانی از Reddit استفاده می کنند؟

حداقل ۲۳ درصد از مردان بزرگسال در ایالات متحده کاربران Reddit هستند. پایگاه کاربران این پلتفرم جوان‌تر است و ۵۸ درصد از کاربران بین ۱۸ تا ۴۹ سال سن دارند.

چه نوع محتوایی را باید در Reddit پست کنیم؟

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد Reddit تمرکز آن بر روی محتوای تولید شده توسط کاربران و بحث و گفتگو است. کاربران می‌توانند پست‌ها را ارسال کرده و از طریق نظرات و رای‌گیری مثبت/منفی با دیگران در گفتگویی مشارکت کنند، که باعث ایجاد حس اجتماعی می‌شود.

برای استفاده از Reddit برای کسب و کار، زیرمجموعه‌های مرتبط را برای پیوستن و تعامل با سایر کاربران در جایگاه خود بیابید، اما از تبلیغات بیش از حد خ اجتناب کنید و بر ارائه ارزش به جامعه از طریق پست‌های آموزنده و نظرات مفید تمرکز کنید. شما همچنین می‌توانید در جلسات AMA (از من هر چیزی بپرس) شرکت کنید تا کسب و کار خود را به عنوان یک مرجع در صنعت تثبیت کنید.

16 پلتفرم برتر رسانه اجتماعی

منبع

کوئورا  – ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: Quora

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه‌اندازی: ۲۰۰۹

Quora یک پلتفرم پرسش و پاسخ است که به دلیل طیف متنوعی از موضوعات بحث و گفتگو و توانایی برقراری ارتباط کاربران با کارشناسان و متخصصان در زمینه‌های مختلف شناخته شده است و یک پلتفرم برتر رسانه اجتماعی به شمار می‌آید. کاربران می‌توانند سؤالات خود را ارسال کنند، پاسخ‌هایی را از سایر کاربران دریافت کنند و بر اساس کیفیت به پاسخ‌ها رأی موافق یا مخالف بدهند.

چه کسانی از Quora استفاده می کنند؟

اکثر کاربران Quora مرد هستند و مردان ۶۱٫۴ درصد از کل کاربران را تشکیل می دهند. از نظر سنی، پایگاه کاربران این پلتفرم به‌شدت به سمت جمعیت جوان‌تر متمایل است و ۷۷٫۹ درصد از کاربران بین ۱۸ تا ۴۴ سال دارند.

چه نوع محتوایی را باید در Quora پست کنیم؟

مهم است که بر ایجاد محتوای آموزنده و پرسیدن سؤالات مدبرانه برای ایجاد بحث‌های معنادار تمرکز کنید، زیرا Quora بر روی پاسخ‌های با کیفیت بالا به سؤالات کاربران اجرا می‌شود.

کاربران Quora از پاسخ‌های دقیق و کاملاً تحقیق شده‌ای که به طور جامع یک موضوع را مرور می‌کنند، قدردانی می کنند. این خروجی جامع می‌تواند به معنای گردآوری بهترین منابع یا ابزارها در صنعت شما، ارائه تحلیل‌ها یا بینش‌های متفکرانه در مورد روندها یا اخبار صنعت، یا ارائه دستورالعمل‌های گام‌‌به‌گام یا نکات مفید باشد.

به اشتراک‌گذاری موضوعات شخصی نیز می‌تواند به شناخته‌شدن برند شما کمک کند و شما را با مخاطبان خود مرتبط‌تر کند. فقط مطمئن شوید که موارد مربوط به سوال را حفظ کنید!

اسکایپ – ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: مایکروسافت

کشور: لوکزامبورگ

سال راه‌اندازی: ۲۰۰۳

اسکایپ یک پلتفرم با سابقه تماس ویدیویی و صوتی است. کسب و کارها از Skype برای جلسات و همکاری از راه دور استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به تماس‌های ویدیویی و صوتی، پیام‌رسانی فوری، اشتراک‌گذاری صفحه، اشتراک‌گذاری فایل، ادغام تقویم و غیره اشاره کرد.

چه کسانی از اسکایپ استفاده می کنند؟

مخاطبان اسکایپ متنوع هستند، با کاربرانی در سنین و پیشینه‌های مختلف. آمارهای اخیر نشان می‌دهد که حداقل ۲۵ درصد از جمعیت هر گروه سنی (به غیر از افراد بالای ۷۵ سال) کاربران اسکایپ هستند.

چه نوع محتوایی را باید در اسکایپ پست کنیم؟

اسکایپ در درجه اول یک پلتفرم ارتباطی است، بنابراین استراتژی شما باید بر ارتباط با دیگران متمرکز باشد. اسکایپ یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان با اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های شخصی و شروع مکالمات برای فعال نگه‌داشتن روابط شما است.

لینکدین – ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: مایکروسافت

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه‌اندازی: ۲۰۰۳

لینکدین یک پلتفرم شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که به دلیل تمرکز بر توسعه شغلی، جستجوی شغل، استخدام و شبکه‌سازی حرفه‌ای شناخته شده است. از ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به آگهی‌های شغلی، صفحات شرکت، پروفایل‌های حرفه‌ای، گروه‌ها و موارد دیگر اشاره کرد.

چه کسانی از لینکدین استفاده می کنند؟

مخاطبان لینکدین در درجه اول شامل حرفه‌ای‌ها، جویندگان کار و استخدام کنندگان می‌شوند که ۶۰ درصد از کاربران ۲۵ تا ۳۴ ساله هستند.

چه نوع محتوایی را در لینکدین پست کنیم؟

لینکدین در درجه اول برای شبکه‌های حرفه‌ای و توسعه شغلی است، بنابراین انتشار محتوای آموزنده، آموزشی و مرتبط با صنعت بهترین عملکرد را دارد. محتوای بصری مانند اینفوگرافیک‌ها و ویدیوها یک مکمل عالی هستند، به خصوص اگر بینش‌های ارزشمندی را ارائه دهند.

برای استفاده موثر از لینکدین برای تجارت:

  • با دیگران در صنعت یا حوزه خود ارتباط برقرار کنید تا شبکه خود را گسترش دهید و از اخبار و روندهای صنعت به روز بمانید.
  • به گروه‌های مربوطه بپیوندید تا در بحث با دیگر متخصصان در حوزه خود شرکت کنید و تخصص خود را به اشتراک بگذارید.
  • مقالات خبری یا فکری مرتبط با صنعت خود را به اشتراک بگذارید
  • نقاط عطف حرفه‌ای مانند تبلیغات، جوایز یا پروژه‌های تکمیل شده را جشن بگیرید تا مهارت‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید.
16 پلتفرم برتر رسانه اجتماعی

منبع

وایبر – ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: راکوتن

کشور: ژاپن

سال راه‌اندازی: ۲۰۰۱

Viber یک برنامه پیام‌رسانی و تماس است که در دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه موجود است. کسب و کارها از این برنامه برای پشتیبانی از مشتری و اهداف بازاریابی استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به پیام‌رسانی و تماس رایگان، چت گروهی، استیکر، بازی و غیره اشاره کرد.

چه کسانی از وایبر استفاده می کنند؟

بیشتر پایگاه کاربران Viber خارج از ایالات متحده است، زیرا این برنامه در شرق اروپا، روسیه و خاورمیانه محبوب است.

چه نوع محتوایی را در وایبر پست کنیم؟

مانند واتس اپ و تلگرام، وایبر در درجه اول یک برنامه پیام‌رسانی و تماس است، بنابراین محتوایی که بهترین عملکرد را در آن دارد، در تجربه مشتری نیز کاربرد دارد. برای مثال، ارسال پیام‌های تبلیغاتی برای مشتریانی که شرکت کرده‌اند، ارائه پشتیبانی مشتری از طریق پیام‌رسانی یا تماس‌های صوتی، یا اشتراک‌گذاری جزئیات رویداد و به‌روزرسانی‌های تجاری.

دیسکورد  – ۱۵۴ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: Discord

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه‌اندازی: ۲۰۱۵

Discord یک پلت فرم ارتباطی محبوب است که عمدتاً توسط جوامع بازی استفاده می‌شود. با این حال، در میان سایر جوامع خاص مانند هنرمندان، نویسندگان و نوازندگان نیز محبوبیت پیدا کرده است. Discord طیف وسیعی از ویژگی‌ها، مانند چت صوتی، تماس ویدیویی، پیام متنی، اشتراک‌گذاری فایل و اشتراک‌گذاری صفحه را ارائه می‌دهد. می‌توانید از این پلتفرم برای ایجاد سرورهایی برای موضوعات خاص برای اتصال و ارتباط با جامعه خود استفاده کنید.

چه کسانی از Discord استفاده می کنید؟

مخاطبان Discord عمدتاً جوان هستند و اکثر کاربران (حدود ۶۴٫۲٪) بین ۱۶ تا ۳۴ هستند. بیش از ۶۵٪ از کاربران Discord مرد هستند.

چه نوع محتوایی را باید در Discord پست کنیم؟

این پلتفرم برای گفتگوهای زمان واقعی بهتر عمل می‌کند تا ارسال پست‌های زمان‌بندی شده. شما می‌توانید نمایش‌های زنده انجام دهید یا جلسات پرسش و پاسخ را در جامعه تخصصی خود برگزار کنید.

توییچ- ۱۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه

شرکت: آمازون

کشور: ایالات متحده آمریکا

سال راه‌اندازی: ۲۰۱۱

Twitch یک پلتفرم پخش زنده است. مانند Discord، انجمن‌های بازی در ابتدا از twitch برای مسابقات زنده استفاده می‌کردند و از آن زمان سایر بخش‌ها آن را انتخاب کردند.

چه کسانی از Twitch استفاده می کنند؟

با ۷۲ درصد از کاربران، بیشتر مخاطبان توییچ بین ۱۶ تا ۳۴ ساله هستند. همچنین مردان ۷۸٫۴ درصد از کل کاربران را تشکیل می‌دهند.

چه نوع محتوایی را باید در توییچ پست کنیم؟

کاربران عمدتاً از Twitch برای تماشای جریان‌های زنده و تعامل بی‌درنگ با پخش‌کننده‌ها استفاده می‌کنند. از طریق اتاق‌های گفتگو یا با پاسخ دادن به نظرات در جریان پخش زنده با مخاطبان خود تعامل می‌کنند. پس از آن، از ابزارهای تجزیه و تحلیل Twitch برای پیگیری عملکرد خود و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد استراتژی محتوای خود استفاده کنید. کلید موفقیت در پلتفرم این است که به طور مداوم ظاهر شوید و حس اجتماعی را در اطراف کانال خود تقویت کنید.

چگونه پلتفرم مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید

لازم نیست در همه شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید. در واقع، انتخاب پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مناسب بخش مهمی از استراتژی شما برای بازاریابی اینترنتی است.

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود، در نظر بگیرید که کدام پلتفرم‌ها دارای ویژگی‌های مهم برای کسب و کار شما هستند و میزان موفقیت رقبای شما در آن پلتفرم‌ها را تحلیل کنید. سپس، هنگامی که یک پلتفرم را انتخاب کردید، از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای ردیابی محتوایی که به بهترین شکل با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود استفاده کنید و رویکرد خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.

هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که شما و آژانس رسانه‌های اجتماعی شما می‌توانید برای بخش‌های مختلف استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، فیس‌بوک گزینه‌های قوی برای هدف‌گیری مجدد تبلیغات ارائه می‌دهد، در حالی که اینستاگرام به شما امکان می‌دهد یک دکمه جمع‌آوری سرنخ سفارشی برای گرفتن آدرس‌های ایمیل اضافه کنید. وقتی این دو با هم ترکیب شوند، می‌توانید آن ایمیل‌ها را تأیید کنید و داده‌های تمیزی را به CRM خود اضافه کنید تا مکالمه بازاریابی با مشتریان احتمالی را ادامه دهید.

خلاصه

رسانه‌های اجتماعی یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که می‌تواند به شما کمک کند با مشتریان خود در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنید، وفاداری به برند را ایجاد کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

این راهنما نقاط قوت و فرصت‌های ۱۶ پلتفرم رسانه‌های اجتماعی برتر را پوشش می‌دهد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدامیک به بهترین وجه نیازهای کسب‌وکارتان را برطرف می‌کند. با این حال، در نهایت، بهترین پلتفرم‌ها برای شما به نیازها و اهداف مخاطب خاص شما بستگی دارد.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی: سوالات متداول

۱۰ پلتفرم اجتماعی برتر کدامند؟

رتبه بندی شده توسط کاربران فعال ماهانه، ۱۰ پلتفرم اجتماعی برتر عبارتند از:

  1. فیس بوک – ۲.۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه
  2. یوتیوب –۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه
  3. اینستاگرام – ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه
  4. WhatsApp – ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه
  5. TikTok – ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه
  6. اسنپ ​​چت – ۵۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه
  7. تلگرام – ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه
  8. Pinterest – ۴۴۴ میلیون کاربر فعال ماهانه
  9. Reddit – ۴۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه
  10. اسکایپ – ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه

شش نوع پلتفرم رسانه‌های اجتماعی چیست؟

شش نوع پلتفرم رسانه‌های اجتماعی شامل

سایت‌های شبکه‌های اجتماعی سنتی (به عنوان مثال، فیس‌بوک یا لینکدین).

سایت‌های بررسی (مثلاً Trustpilot).

وبلاگ‌های اجتماعی (مانند Tumblr یا Medium).

شبکه‌های اشتراک‌گذاری رسانه (مثلا، یوتیوب یا اینستاگرام).

انجمن‌ها به عنوان بحث و گفتگو هستند( مثال، Reddit).

و شبکه‌های مدیریت محتوا (به عنوان مثال، Pinterest).

دو بهترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کدامند؟

با توجه به کاربران فعال ماهانه آنها، دو بهترین پلتفرم رسانه های اجتماعی فیس بوک و یوتیوب هستند که به ترتیب با ۲٫۹ میلیارد کاربر فعال و ۲٫۲ میلیارد کاربر فعال هستند.

کدام شبکه اجتماعی در ایالات متحده محبوب ترین است؟

بر اساس آمار اخیر در مورد کاربران فعال، فیس بوک محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی ایالات متحده است.

چذاب‌ترین پلت فرم رسانه‌های اجتماعی چیست؟

بر اساس آخرین آمار ، فیس بوک همچنان با ۲.۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه، جذاب‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در سال ۲۰۲4 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *