» مقالات دیجیتال مارکتینگ » بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 کدامند؟
مقالات دیجیتال مارکتینگ

بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 کدامند؟

بهمن 5, 1401 0

در این مقاله ما قصد داریم تا فهرستی از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 که هر بازاریابی باید بخواند را برای شما فراهم کنیم. این فهرست شامل کتاب‌‌های فوق‌العاده‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مانند کتاب‌‌های هک رشد، منتقدانت را در آغوش بگیر و کتاب قلاب است.

شما می‌‌توانید مدارک ارزنده‌‌ای در بازاریابی بگیرید اما باید بدانید که هیچ یک جایگزین تجربه اجرای واقعی کمپین‌ها نمی‌‌شود. کاندیداها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یی با مدارک عالی بازاریابی و بدون تجربه معمولاً به نفع کاندیداهایی با تجربه کنار گذاشته می‌‌شوند. این مسئله، بخصوص در رابطه با مشاوران بازاریابی دیجیتال که رزومه‌‌های قوی اما تجربه کمی دارند صدق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

سوال چالش برانگیز این است که چگونه اولین شغل بازاریابی خود را بدون داشتن تجربه، بدست آورید؟ و پاسخ این سوال در این جمله نهفته است: شما باید درس‌‌هایی را بیاموزید که برندهای برتر دنیا و متخصصان بازاریابی آموخته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. شما می‌‌‌‌توانید در کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ به همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این اطلاعات دست پیدا کنید.

در اینجا، فهرستی از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ را برای شما فراهم کرده‌‌ایم که حتماً باید در سال ۲۰۲4 بخوانید. این کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم برای نوآموزان و هم برای افراد باتجربه در امور بازاریابی مفید هستند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بیایید به معرفی بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 بپردازیم:

۱ . ” Jab, Jab, Jab, Right Hook ” اثر گری واینرچوک

چگونه داستان خود را در دنیای شلوغ اجتماعی بگویید

یکی از  بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 اثر کلاسیک از گری واینرچوک است، اصول بازاریابی درونگرا را به روشنی شرح می‌‌دهد. واینرچوک تبدیل به یک کارآفرین موفق در رسانه‌های اجتماعی شد. قانون اصلی کتاب او این است که شما باید اطلاعات کاربردی را سه برابر بیشتر از محتوای تبلیغاتی برای مخاطبان خود فراهم کنید.

این کتاب می‌‌تواند راهنمای عالی در مورد نحوه تولید محتوای متنی جذاب با کیفیت بالا برای فیس بوک، پینترست، اینستاگرام و سایت‌‌ها باشد.

۲. “بازاریابی اجازه‌‌ای اثر ست گودین

بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال 2023

بازاریابی اجازه‌‌ای با ایده بازاریابی ویرانگر سروکار دارد. در دنیایی که ما هر روزه با تبلیغات زیادی روبه‌رو می‌شویم، از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا ویدیوهای فیس‌بوک، تبلیغات گوگل و حتی آن تبلیغات مزاحم که هنگام خواندن مقاله در سایت ها ظاهر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

این کتاب ایده اجازه گرفتن از مخاطبان برای ارائه تبلیغات و بازاریابی به آن‌ها را معرفی می‌‌کند. این روش شرکت‌‌‌‌ها را ترغیب می‌‌کند که به تولید محتوا بپردازند و محتوای خود را به‌صورت آنلاین به اشتراک گذارند و به رشد برند خود کمک کنند.

۳. “ بازاریابی پر‌‌محتوا اثر جو پولیزی

از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال 2023

این کتاب به عنوان برترین کتاب بازاریابی محتوا در نظر گرفته می‌‌شود. جو پولیزی یکی از بنیانگذاران موسسه بازاریابی محتوا و با‌‌تجربه ترین فرد در اجرای بازاریابی محتوا برای شرکت‌‌های مختلف است.

این کتاب به قدری مفید است که به‌عنوان یکی از کتب اصلی در دوره‌های MBA تدریس می‌‌شود. این کتاب همه اطلاعاتی را که باید در مورد تولید محتوای مفید برای مخاطبان هدف خود، جایگاه شرکت شما در بازار و ایجاد تجربه مطلوب برای مشتریان بالقوه خود بدانید را در بر می‌‌گیرد.

۴. “بازاریابی دیجیتال: استراتژی، اجرا و تمرین اثر دیو چافی و فیونا الیس

از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال 2023

بدون وجود یک کتاب مرجع، هیچ فهرستی کامل نخواهد بود. در برخی مواقع انتظار می‌‌رود که قبل از ایجاد یک کانال بازاریابی خاص، از تئوری و استراتژی نحوه اجرای آن یک نمای کلی در دست داشته باشید. بله، این کتاب هم استراتژی و هم نحوه اجرای یک کانال بازاریابی را شامل می‌‌شود.

این کتاب که یکی از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 است، شامل یک فصل بسیار کاربردی در مورد نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی از آغاز است. همچنین، در بردارنده‌‌ی توصیه‌‌ها و تاکتیک‌‌های ناب در رابطه با کانال‌‌های دیجیتالی خاص مانند رسانه‌‌های اجتماعی، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو و بهینه سازی نرخ تبدیل است.

۵. “هک رشد اثر شان الیس و مورگان براون

از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال 2023

من علاقه بسیار زیادی به این کتاب دارم. شان الیس اصطلاح “هک رشد” را ابداع کرد. او یک کارآفرین معروف و سرمایه‌‌گذار با‌‌تجربه است. در زمانی که شان در حال نوشتن این کتاب بود، بازاریابی رونق زیادی داشت و بسیاری از برندها وقت خود را برای برپایی کمپین‌‌های تئوری برندسازی تلف می‌‌کردند که معمولاً نتیجه‌‌ای در بر نداشت.

این کتاب، ایده تیم‌‌های دارای چند تخصص و چرخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آزمون و خطا و تکرار دوباره را ارائه می‌‌کند که موجب افزایش رشد برند می‌‌شوند. او همچنین تجربیات مفیدی از بزرگترین برندهای موجود مانند آی بی ام، وال مارت، مایکروسافت، لینکدین، فیس بوک و اوبر را برای خواننده فراهم کرده است. نثر این کتاب بسیار روان و الهام بخش است.

۶. “جوانی” اثر جی بائر

چرا بازاریابی هوشمند به عدم اعتیاد کمک می‌‌کند 

از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال 2023

جی بائر یکی از مشهورترین اینفلوئنسر‌‌های بازاریابی در دهه گذشته است و در این کتاب او بر ایده مفید بودن، اهمیت ارائه ارزش به مشتری و نحوه تاثیرگذاری بر شرکت، تمرکز دارد.

شاید این ایده در سال ۲۰۲4 بسیار ملموس به نظر می‌‌رسید، اما در آن زمان کاملاً نوآورانه بود. بنابراین، اگر می‌‌خواهید نمونه‌‌های عملی از این که چگونه شرکت‌‌ها «یکپارچگی» را به وجود می‌‌آورند و آن را لازمه‌‌ی گروه‌‌های تخصصی خود می‌‌دانند، ببینید، این کتاب را بخوانید.

۷. “کتاب مقدس رسانه‌‌های اجتماعی: تاکتیک‌‌ها، ابزارها و استراتژی‌‌هایی برای موفقیت کسب‌‌‌‌‌‌وکار اثر لون سافکو

از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال 2023

من می‌‌دانم که بسیاری از افراد علاقه دارند که نحوه بازاریابی از طریق رسانه‌‌های اجتماعی را از اینفلوئنسرهای لینکدین یاد بگیرند. اما برخی مواقع شما دوست دارید تنها در یک پلتفرم خاص، یک کتاب قدیمی خوب را بخوانید. خواندن این کتاب برای افرادی که به تازگی بازاریابی را شروع کرده‌‌اند یا می‌‌خواهند استراتژی‌‌های بازاریابی را بیاموزند بسیار مفید است.

۸. قلاب اثر نیر ایال

نیر ایال استاد بازرگانی در دانشگاه استنفورد است که تحقیقات بسیاری در حوزه روانشناسی انسان انجام داده است. در این کتاب که یکی از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 است، او ایده تولید یک محصول و بازاریابی برند را به گونه‌ای شرح می‌‌دهد که موجب ایجاد یک عادت در مشتری می‌‌شود. و هنگامی که مشتریان به برند شما “قلاب” شدند، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به مشتری وفادار دست پیدا کنید و به یک برند بی‌‌نظیر تبدیل شوید.

۹. “داده‌های بزرگ – کسب و کار هدایت شده اثر راسل گلس و شان کالاهان

امروزه، علم داده به اصطلاحی پرطرفدارتر از هک رشد، تبدیل شده است و دلیل قانع کننده‌‌ای هم دارد. شرکت‌‌های کوچک و بزرگ برای تصمیم‌‌گیری بهتر و خودکارسازی کمپین‌‌های بازاریابی خود به داده‌‌های بزرگ نیاز دارند. این کتاب بسیار جذاب و روان است و کل مبحث را به بخش‌‌های کوچکی تقسیم می‌‌کند که به راحتی قابل فهم باشند.

۱۰. منتقدانت را در آغوش بگیرید اثر جی بائر

این کتاب یکی دیگر از کتاب‌‌های فوق‌العاده جی بائر است که به موضوع بسیار مهمی نظیر خدمات مشتری می‌‌پردازد. در رسانه‌های اجتماعی همه چیز قابل مشاهده است و چند شکایت از مشتری می‌‌تواند به معنای واقعی کلمه، یک شبه، اعتبار یک شرکت را از بین ببرد. در این کتاب، جی دلایل شکایت مشتریان، پاسخ مورد انتظار آنها و چگونگی مشارکت برای حفظ پرستیژ خود در فضای آنلاین را شرح می‌‌دهد.

۱۱. تاثیر روانشناسی فنون قانع کردن دیگران اثر رابرت سیالدینی

این کتاب در مورد نحوه تبلیغات و بازاریابی برای مخاطبان خود به شیوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای متقاعد کننده است. رابرت سیالدینی بیش از ۳۵ سال تحقیق علمی در مورد این موضوع انجام داده است. در این کتاب، او به شما می‌‌آموزد که چگونه از اصول متقابل، اختیار، تعهد، ثبات و اثبات اجتماعی برای برپایی کمپین‌‌های بازاریابی جذاب استفاده کنید.

۱۲. هنر سئو (ویرایش سوم) اثر اریک انج

این کتاب راهنمایی کلاسیک، در مورد تمام اطلاعات مربوط به بهینه‌سازی موتور جستجو است. تمام اطلاعاتی که در مورد بهینه‌سازی درون صفحه، ساخت لینک، تجزیه و تحلیل جستجو و ایجاد تیم سئوی مناسب نیاز دارید را در بر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد.

اولین باری که با این کتاب مواجه شدم هنگامی بود که اولین کار بازاریابی خود را پیدا کرده بودم، و با یافتن این کتاب احساس خوش شانسی به من دست داد. این کتاب شاید برای شما حجم زیادی داشته باشد. اما اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید به سئو تسلط داشته باشید خواندن آن ارزش وقت صرف کردن دارد.

۱۳. قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی اثر دیوید میرمن اسکات

این کتاب محتوایی بسیار عالی در مورد بازاریابی دیجیتال و روابط عمومی دارد. اگر چه این کتاب در سال ۲۰۰۷ نوشته شد، اما بسیاری از ایده‌‌های آن هنوز هم کاربردی هستند. این کتاب شامل چند مثال مفید در دنیای واقعی و مطالعات موردی می‌‌شود. همچنین، انواع مسیرهای بازاریابی مانند وبلاگ نویسی، پادکست، بازاریابی مستقیم و سایر موارد را در بر می‌‌گیرد.

۱۴. بازاریابی دیجیتال به زبان آدمیزاد اثر رایان دیس و راس هنبری

این کتاب، یکی دیگر از  بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 است. من عاشق این قبیل کتاب‌‌ها هستم. در این نوع کتاب‌‌ها از کارشناسان برتر هر زمینه خواسته شده تا مهم‌ترین اطلاعات را به ساده‌ترین روش بنویسند. کتاب بازاریابی دیجیتال به زبان آدمیزاد نمایی کلی از مبانی بازاریابی، استراتژی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، تاکتیک‌ها و ابزارهایی را ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که هر بازاریاب دیجیتال باید بداند. این کتاب یک راهنمای بسیار کاربردی است به شما قول می‌‌دهم که مجذوب آن خواهید شد.

برای “طراحی سایت در اصفهان ” و “سئو سایت در اصفهان” با مادر ارتباط باشید.

۱۵. “ساخت یک داستان برند اثر دونالد میلر

یکی از مهارت‌‌های بسیار مهم برای بازاریابان، مهارت داستان سرایی است. قابلیت به اشتراک گذاشتن داستان برند خود به روشی قانع کننده در سایت و پلتفرم‌‌های رسانه‌‌های اجتماعی می‌‌تواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت محصول شما شود. این کتاب هفت نکته داستانی جهانی را که مورد توجه همه افراد جامعه هستند، بیان می‌‌کند و به بازاریابان کمک می‌‌کند تا محتوای مؤثری را در طول مسیری که مشتری طی می‌‌کند تولید کنند.

۱۶. “شما مشتری مورد علاقه من هستید اثر مایک مونتیرو

مایک مونتیرو بنیانگذار و مدیر طراحی یک استودیوی طراحی تعاملی است و کتاب‌‌های بسیاری برای طراحان گرافیک نوشته است. کتاب او به فرآیند استخدام طراحان گرافیک می‌‌پردازد و می‌‌تواند به هر بازاریاب کمک کند تا برای تیم بازاریابی خود، طراحان بهتری را استخدام کند.

۱۷ “تحلیل ناب اثر بنجامین یوسکوویتز و آلیستر کرول

یکی از موضوعات دشوار برای یاد گرفتن توسط بازاریان، مهارت تجزیه و تحلیل است. این مهارت مثل ریاضی در دبیرستان است. آیا بچه‌‌هایی را که از آن می‌‌ترسیدند به یاد می‌‌آورید؟ اگر می‌‌خواهید مثل آن بچه‌‌ها نباشید، این کتاب را بخوانید. این کتاب می‌‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل داده‌ها، انتخاب معیارهای مناسب برای جمع آوری و استفاده از داده‌‌ها برای پیشرفت کسب‌‌وکارتان، کمک کند. یک ویژگی جالب این کتاب، این است که روش LEAN  را به کل موضوعات تعمیم می‌‌دهد و آن را برای هر نوع از کسب و کارها از جمله SaaS، تجارت الکترونیک، سایت‌‌ها، و کسب و کارهای موجود در رسانه‌های اجتماعی تجزیه می‌‌کند.

۱۸. “اوگیلوی در تبلیغات” اثر دیوید اوگیلوی

دیوید اوگیلوی یکی از معروف‌‌ترین آژانس‌‌های تبلیغاتی جهان را تاسیس کرده است. او در این کتاب که یکی از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4  است، کاربردی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین توصیه‌‌ها را در مورد تبلیغات ارائه می‌‌دهد. بنابراین، اگر می‌‌خواهید در این زمینه شروع به فعالیت کنید یا می‌‌خواهید اطلاعات جدیدی در مورد اجرای کمپین‌‌ها به دست آورید، این کتاب بهترین انتخاب است.

۱۹. تبلیغات علمی اثر کلود هاپکینز

صحبت از تبلیغات شد، در اینجا یک کتاب کلاسیک دیگر در این زمینه وجود دارد. این کتاب در واقع توسط دیوید اوگیلوی توصیه شده است و به شناخته‌شده‌ترین متن در بازاریابی عملکرد تبدیل شده است.

این کتاب بسیاری از ایده‌‌های اساسی در زمینه تبلیغات مانند نحوه اندازه‌‌گیری اثربخشی تبلیغات و نحوه استفاده از روانشناسی در تبلیغات را به روشنی شرح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. اگرچه این کتاب در دهه ۱۹۲۰ نوشته شده است، اما به‌طرز شگفت‌آوری برای تبلیغات در دنیای امروز ما مرتبط است.

۲۰. “گرفتن همه چیز از چیزهایی که می‌توانید داشته باشید” اثر جی آبراهامز

جی آبراهام یکی از مشهور‌‌ترین مشاوران و مدرسان بازاریابی است. او در این کتاب تمام اصول و استراتژی‌‌های اثبات شده خود را ارائه کرده است. کتاب او در حقیقت بسیار کاربردی است، بدون اینکه شما را گیج کند، بدون آوردن تئوری‌‌های اضافه، و با ارائه هزاران توصیه ارزشمند می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

۲۱. ماشین محتوا اثر دن نوریس

از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۳

نویسنده این کتاب داستان واقعا حیرت‌‌انگیزی دارد. او صاحب آژانسی بوده است که بدون تبلیغات آنلاین، در طول دو سال، درآمد خود را از ۰ دلار به ۶۰۰ هزار دلار رساند.

او این کار را با محتوا انجام داد و در این کتاب او چارچوب دقیقی را که برای تلاش‌های بازاریابی محتوای خود استفاده کرد به اشتراک می‌گذارد. این کتاب کمی ابتدایی‌تر از سایر کتاب‌های مرتبط با محتوا در فهرست ما است، اما هنوز هم واقعاً خواندنی عالی است.

۲۲. “رازهای تخصصی” اثر راسل برانسون

از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۳

راسل برانسون یکی از بنیانگذاران یکی از ابزارهای محبوب بازاریابی به نام Click Funnels، است. برخی افراد بر این باور هستند، که تاکتیک‌‌های راسل بسیار تهاجمی هستند، اما داستان او بسیار شگفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگیز است (او مقدار درآمد ابزار بازاریابی خود را به عددی ۷ رقمی تبدیل کرد) بنابراین، مهارت او در بازاریابی رقیب ندارد.

او نظریات منحصر به‌فردی در روانشناسی مشتریان دارد و به صاحبان مشاغل کمک می‌‌کند تا مشکلات خود را مطرح  کنند و فروش خود را افزایش دهند. خواندن این کتاب او برای هر بازاریاب ضروری است.

۲۳. “مرا وادار به تفکر نکن اثر استیو کروگ

بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۳

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 و یکی از کتاب‌‌های محبوب من در تمام دوران است. این کتاب حاوی مطالب طنز‌گونه و توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیار ارزشمند در مورد نحوه استفاده از وب است. استیو یک مشاور تجاری بسیار موفق بود که به شرکت‌‌ها در افزایش نرخ تبدیل خود در طول رونق وب سایت‌‌ها برای بازاریابی، کمک کرد.

او در زمان خود موفقیت‌‌‌‌‌‌ها و شکست‌‌های بسیاری را تجربه کرد، بنابراین، قابلیت ارائه راهکارهایی عملی را دارد و از آن زمان، نظریات او نقشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی راه دیگران شده‌‌اند. خواندن این کتاب برای افرادی که بهینه‌سازی نرخ تبدیل، بازاریابی موبایلی یا طراحی وب را انجام می‌‌دهند بسیار مفید است.

۲۴. “موفق سازان: علم محبوبیت در عصر حواس پرتی دیجیتال

این کتاب محتوایی ارزشمند در مورد آنچه که محتوا را وایرال می‌‌کند برای مخاطب فراهم می‌‌کند. این اثر، داستان‌های بسیار شگفت‌‌آوری در مورد ظهور موسیقی پاپ، چگونگی محبوبیت فیلم‌‌های خاص و آنچه منجر به موفقیت غول‌‌های اینترنتی مانند فیس بوک و Etsy شده است، دارد. برای هر کسی که به بازاریابی تاثیرگذار، داستان سرایی یا مدیریت رسانه‌های اجتماعی علاقمند است، خواندن این کتاب بسیار ضروری است.

۲۵. “بازاریابی رسانه‌های اجتماعی-همه در یک اثر

اگر خواهان کسب اطلاعات در مورد بازاریابی از طریق رسانه‌‌های اجتماعی هستید خواندن این کتاب به شما کمک زیادی می‌‌کند. اگر می‌‌خواهید از آخرین تغییرات در پلتفرم‌‌ برتر رسانه اجتماعی آگاهی داشته باشید این کتاب شامل آخرین تغییرات در توییتر، فیس بوک، یوتیوب، پینترست و لینکدین است. این کتاب، چگونگی ترکیب رسانه‌‌های اجتماعی با سایر فعالیت‌‌هایتان و نحوه رشد جامعه آنلاین را به خوبی شرح می‌‌دهد.

۲۶. “استراتژی بازاریابی دیجیتال” اثر سیمون کینگ نورس

این کتاب یک کتاب مرجع است. محتوای آن شامل ارائه رویکردهای گسترده و معرفی بسیاری از کانال‌‌های بازاریابی مختلف مانند بازاریابی رسانه‌‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی وابسته و اتوماسیون بازاریابی و معرفی برخی از روش‌‌های شناخته شده برای هر کانال، می‌‌شود.

۲۷. “کتاب راهنمای دیجیتال مارکتینگ اثر سایمون کینگز نورث

این کتاب یکی دیگر از کتاب‌‌های ارزشمند سایمون است که از اولین کتاب او در این فهرست کاربردی‌‌‌‌تر است (این نظر خوانندگان کتاب‌‌های او است). او این کتاب را برای ارائه اطلاعات کاربردی خاص به صاحبان کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ طراحی کرده است.

۲۸. “دیجیتال مارکتینگ اثر آنماری هانلون

این کتاب یکی دیگر از کتاب‌‌های مرجع رشته بازاریابی است. در این کتاب، نویسنده، به آموزش نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی محله به مرحله، نحوه راه اندازی کمپین بازاریابی دیجیتال و نحوه تجزیه و تحلیل نتایج با ابزارهایی مانند  Google Analytics  می‌‌پردازد. این کتاب می‌‌تواند یک راهنمای گام به گام بسیار طولانی برای بازاریابی کسب و کار آنلاین شما باشد. خواندن آن هم به افراد مبتدی و هم به حرفه‌‌ای‌‌های دیجیتال مارکتینگ توصیه می‌‌شود.

۲۹. “هنر بازاریابی دیجیتال اثر ایان دادسون

نویسنده این کتاب یکی از بنیانگذاران موسسه دیجیتال مارکتینگ (DMI) است این موسسه یکی از مشهور‌‌ترین مکان‌های دوره‌‌های بازاریابی بشمار می‌‌رود. نویسنده در کتاب خود به معرفی چارچوب DMI می‌‌پردازد که ابزاری مفید برای راه‌‌اندازی و آزمایش هر نوع کمپین است. این کتاب از یک کتاب مرجع کاربردی‌‌تر است، اما جامع نیست.

۳۰. “ بازاریابی دیجیتالی که واقعا کار می‌‌کند اثر کریستا نهر

این کتاب برای مبتدیان بسیار عالی است. اگر هنگام برنامه‌ریزی برای کمپین‌‌های خود از آن به‌عنوان یک طرح اولیه استفاده کنید، به شما کمک می‌‌‌‌‌‌کند تا در هر مرحله از فرآیند راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی کمپین شفافیت لازم را داشته باشید. این کتاب تمامی مهارت‌های لازم برای بازاریابی از جمله سئو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی مکالمه، تجزیه و تحلیل، بازاریابی رسانه‌‌های اجتماعی و تبلیغات را در بر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد.

۳۱. “محور دیجیتال: اسرار بازاریابی آنلاین اثر اریک شوارتزمن

نویسنده این یکی از مشهور‌‌ترین مشاوران بازاریابی در جهان است. او برای برندهای محبوبی نظیر  Cirque de Soleil، Johnson & Johnson  و Environmental Defense Fund کار کرده است. و بر خلاف کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرفروشی که قبلاً معرفی کردیم، این کتاب در حقیقت یکی از جدیدترین آثار این نویسنده است. از آنجایی که این کتاب که در سال ۲۰۲۱ نوشته شده است، مطالب کاملاً جدیدی دارد و برای کارآفرینان یا بازاریاب‌‌هایی که قصد فعالیت موفق در دنیای پس از کووید ۱۹ دارند، بسیار فوق العاده است

۳۲. “درک بازاریابی دیجیتال” اثر دامیان رایان

راهنمای کامل برای جذب مشتریان و راه‌‌اندازی کمپین‌‌های موفق دیجیتالی

اگرچه این کتاب آخرین کتاب در لیست بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲4 است، اما اهمیت آن به اندازه سایر کتاب‌‌ها است. ویرایش پنجم این کتاب در بیش از ۱۰۰ دانشگاه تدریس می‌‌شود. این کتاب جامع و کامل است و توسط دانشگاه هاروارد و مدرسه کسب و کار هالت تایید شده است. خواندن آن برای همه افرادی که در زمینه بازاریابی شروع به کار کرده‌است، توصیه می‌‌شود.

نحوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی انتخاب بهترین کتاب‌‌های دیجیتال مارکتینگ برای خواندن

شما باید ابتدا به عمده‌‌ترین چالش تجاری که در حال تلاش برای حل آن هستید، توجه کنید. بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده‌‌اید؟
  • آیا در چشم انداز بازاریابی دیجیتال با کانال‌‌های خاصی مشکل دارید؟
  • آیا باید روی روش‌‌های حفظ و تبدیل مشتریان خود به مشتریان وفادار کار کنید؟
  • یا با تمرکز روی کانال خاصی مانند وبلاگ خود می‌‌خواهید برای استفاده از استراتژی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بازاریابی محتوا، ایده‌‌های خوبی ارائه دهید؟
  • آیا تمرکز خود را روی یک معیار تجاری خاص مانند رضایت مشتری یا نرخ ریزش گذاشته‌‌اید؟

شما کدام یک از کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اید؟ تجربیات خود را با در میان بگذارید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *